Uusi keskijännitekaapeli Pohjolan oloihin

Täysin tiivis, pyöreä, pitkäikäinen ja maahan helposti aurattava kaapeli.

Grimsås 4.11.2013 – Nexansin uusi 3-johtiminen keskijännitekaapeli – Axclight TT – on täysin tiivis ja pyöreä.Täysin tiiviinä se pitää kosteuden ulkopuolella ja siten pidentää kaapelin käyttöikää.Pyöreä rakenne täytelankoineen helpottaa sen auraamista ja maahan painamista.Se kestää myös erittäin hyvin iskuja ja painetta.Lisäksi sen kuoriminen ja taivuttaminen on helppoa.Lyhyempi asennusaika tulee kaupan päälle.

Nexansin sähkönjakelun kaapelit on kehitetty pohjoismaiseen ilmastoon ja ne kestävät maahan aurauksen myös silloin kun maaperän olosuhteet ovat vaikeat.Uusi Axclight TT -keskijännitekaapeli ei tee poikkeusta tästä.

– Pohjoismainen ilmastomme asettaa suuria vaatimuksia maahan aurattaville kaapeleille.Paitsi että niiden tulee olla helposti käsiteltäviä -20 °C:ssa, niiden pitää samalla olla niin lujia, että ne kestävät pohjoismaisessa, ankarassa maaperässä, sanoo Nexansin markkinointi- ja tuotepäällikkö Mats Klarén.

Pitkän käyttöiän ja kustannustehokkaan ja turvallisen asennuksen mahdollistavan uuden rakenteen lisäksi Nexansin uudet keskijännitekaapelit on varustettu HDPE-vaipalla vähentämään vaippavaurioiden riskiä sekä samankeskisellä, korroosiolta suojatulla suojauksella vähentämään suojauksen rikkoutumisriskiä.

Viime vuosina olemme testanneet vaippoja2,5 miljoonan metrin verran ankarien maaperäolojen alueilla.Tiedämme, että se toimii, päättelee Mats Klarén.

Tietoa Axclight TT:stä

• 3-johdinkaapeli helppoa asennusta varten
  • Pyöreä rakenne helpottaa maahan aurausta ja painamista
  • Täysin tiivis rakenne takaa hyvin pitkän käyttöiän
  • HDPE-vaippa vähentää vaippavaurioiden riskiä
  • Helppo kuoria
  • Samankeskinen korroosiolta suojattu suojaus vähentää suojauksen rikkoutumisriskiä

Nexans Axclight-kaapelit
Axclight-tuoteperhe on Nexansin 3-johdinkaapelien täysi valikoima sähkönsiirtoon keskijännitteellä.

Axclight-kaapeli on moderni, lujatekoinen ja pitkäikäinen 3-johdinkaapeli, joka sopii tämän päivän verkon omistajille ja urakoitsijoille.Kaapelista on erilaisia vaihtoehtoja.

Axclight TT

Täysin tiivis, pyöreä, pitkäikäinen ja maahan helposti aurattava kaapeli.

Axclight H

Erillisellä kannatinköydellä varustettu keskijänniteilmakaapeli parantaa sähkön toimitusvarmuutta maaseudulla, jossa aurauksen maasto-olosuhteet ovat hankalia ja aiheuttavat kustannuksia.

Axclight O

Sisältää putket puhallettavalle valokaapelille etälukua, ohjauksia tai laajakaistaa varten.

Eva Wallin, Tiedotusjohtaja, Nexans Sweden AB,  +46 325 801 98, e-mail eva.wallin@nexans.com

Mats Klarén, Nexansin markkinointi- ja tuotepäällikkö, Nexans Sweden AB,  +46 325 801 70, mats.klaren@nexans.com

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon.
Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.
Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 25.000 ja vuonna 2012 myynti 7,2 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Viime vuosina olemme testanneet vaippoja2,5 miljoonan metrin verran ankarien maaperäolojen alueilla.Tiedämme, että se toimii.
Nexansin markkinointi- ja tuotepäällikkö Mats Klarén
Pohjoismainen ilmastomme asettaa suuria vaatimuksia maahan aurattaville kaapeleille.Paitsi että niiden tulee olla helposti käsiteltäviä -20 °C:ssa, niiden pitää samalla olla niin lujia, että ne kestävät pohjoismaisessa, ankarassa maaperässä.
Nexansin markkinointi- ja tuotepäällikkö Mats Klarén