Satu Rämön “Hildur” oli kesän suosituin kirja Nextory-palvelussa

Satu Rämön ensimmäinen romaani “Hildur” oli tämän kesän striimatuin kirja Nextoryn suomalaisten tilaajien keskuudessa. Lapsilukijoiden suosikki tänä kesänä oli puolestaan “Pipsan kesäloma”.

Kesän luetuimpia ja kuunnelluimpia kirjoja olivat elämäkerrat ja reportaasit, romaanit ja lastenkirjat. Satu Rämön Hildurin jälkeen kesän suosituin kirja oli Henriikka Rönkkösen “Rakkausshokkihoito: ja muita ex-sinkun oivalluksia”.

Nousevia uusia tulokkaita tämän vuoden listalla olivat  Jari Eklundin ja Tapani Baggen “Prosenttimies: Bikerin tarina” sekä tositapahtumiin perustuva rikoskertomus “Vilhunen”, jonka on kirjoittanut Aki Linnanahde.

Äänellä on väliä - kesän suosituimmat lukijat

Nextoryn kesän suosituin lukija oli Krista Putkonen-Örn, joka nousi kärkeen edellisvuoden kolmannelta sijalta. Heti hänen perässään tulivat Jukka Pitkänen ja Aku Laitinen, joka oli puolestaan suosituin lukija edelliskesänä. Suosittujen lukijoiden joukkoon nousi myös aivan uusi nimi, Sanna Majuri.

Alla TOP 5 -listat Nextoryn kesän 2022 suosituimmista kirjoista, kirjakategorioista ja lukijoista.

Kesän 2022 suosituimmat kirjat
1. Hildur - Satu Rämö (WSOY)
2. Rakkausshokkihoito: ja muita ex-sinkun oivalluksia - Henriikka Rönkkönen (Atena)
3. Prosenttimies: Bikerin tarina - Jari Eklund, Tapani Bagge (CrimeTime)
4. Vilhunen - Aki Linnanahde (Otava)
5. Dead End: Päätepysäkki - Janne "Nacci" Tranberg (Docendo)

Kesän 2022 suosituimmat lastenkirjat
1. Pipsan kesäloma - Useita tekijöitä (Otava)
2. Vitsipitsa - täytteenä Harri ja Petri FromTheBushes - Juhana Salakari (Otava)
3. Harry Potter ja viisasten kivi - J.K. Rowling (Pottermore Publishing)
4. Vitsipitsa - täytteenä Ella ja Helmi - Juhana Salakari (Otava)
5. Harry Potter ja Azkabanin vanki - J.K. Rowling (Pottermore Publishing)

Kesän suosituimmat kirjakategoriat

1. Elämäkerrat ja reportaasit
2. Romaanit
3. Lastenkirjat
4. Tositarinat
5. Hyvinvointi

Kesän suosituimmat lukijat

1. Krista Putkonen-Örn
2. Jukka Pitkänen
3. Aku Laitinen
4. Sanna Majuri
5. Jari Nissinen

Tiedot: Tiedot pohjautuvat Nextoryn omaan tilastotietoon loppuun asti luetuista ja kuunnelluista e-kirjoista Suomessa viikoilla 24-32 (13.6.-14.8.2022).

Lisätiedot:
Katja Viitalähde-Annala, Press Contact (Finland)
katja.viitalahde@cestlavie.fi

Karolina Bjernefalk, Press Contact
karolina.bjernefalk@nextory.com
+46 70-241 28 40

Nextorysta: Nextory on yksi Euroopan suurimmista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista. Sovelluksen perusti vuonna 2015 ruotsalainen yrittäjäkaksikko Shadi Bitar ja Ninos Malki, ja sovellus lanseerattiin Suomessa vuonna 2018. Yritys on kasvanut nopeasti alustaksi, joka tarjoaa mahdollisuuden tarinoiden ja tiedon rajattomaan levittämiseen digitaalisessa muodossa. Yhdessä lukijoidensa kanssa Nextory jakaa suuren intohimon kirjallisuuteen sen kaikissa muodoissa ja pyrkii olemaan riippumaton ja ilmiselvä alusta, josta jokainen voi helposti löytää seuraavan tarinansa. Tämä kulkee käsi kädessä Nextoryn vision kanssa, joka on rikastuttaa ihmisten elämää kirjallisuuden avulla ja täten lisätä ja tukea ihmisten hyvinvointia, henkilökohtaista kehitystä ja demokratiaa. Nykyään Nextory tarjoaa yli 900 000 kirjaa, ja sovellus on saatavilla yhdeksällä markkina-alueella ympäri Eurooppaa, pääkonttorin ollessa Tukholmassa. Lue lisää osoitteessa www.nextory.fi

Avainsanat: