Terveysteknologiayritys Nightingalen laboratoriolle akkreditointi

Suomalaisen kattavaan verianalyysiin erikoistuneen Nightingale Healthin laboratorio on saanut akkreditoinnin FINASilta. Akkreditointi todentaa Nightingalen tuottamien kliinisten laboratoriotulosten oikeellisuuden ja vertailukelpoisuuden.

Kansainvälistä tunnustusta saaneen verianalyysiteknologian kehittänyt Nightingale Health on saanut laboratoriolleen sertifioinnin SFS-EN ISO/IEC 17025:2005 standardin mukaisesti. Suomen kansallisen akkreditointielimen FINASin myöntämä akkreditointi todentaa, että Nightingalen laboratoriotestit täyttävät standardin mukaiset laatu- ja tekniset vaatimukset sekä tulosten oikeellisuuden ja vertailukelpoisuuden kliinisten testien pätevyysalueella.

Nightingalen laatujärjestelmä on sertifioitu EN ISO 13485:2016 standardin mukaisesti ja yrityksen verianalyysiteknologialle myönnettiin CE -merkki vuonna 2017.

“Laatu on erityisen merkittävässä roolissa kliinisten laboratoriotestien tarjoamisessa. Olen erittäin iloinen saadessamme laboratoriollemme akkreditoinnin, joka osoittaa teknisen pätevyytemme toimittaa tarkkoja ja muihin laboratorioihin vertailtavia tuloksia,” sanoo Marjut Vähäheikkilä, Nightingalen laatupäällikkö.

Akkreditointi on merkittävä askel Nightingalelle, jonka tavoitteena on tuoda teknologiansa terveydenhuollon käyttöön ja mahdollistaa kattavan verianalyysinsa avulla yksilöllinen terveydenhuolto kroonisissa sairauksissa.

”Usein akkreditointiprosessit kestävät vuosia, joten tämä on nuorelle ja kasvavalle yhtiöllemme merkittävä saavutus. Olemme alusta asti pitäneet laadun ja regulaatiovaatimukset toimintamme kehittämisen ytimessä. FINASin akkreditointi todistaa sitoutumisemme laatuun samaan aikaan kun kasvatamme toimintaamme Suomessa ja kansainvälisesti,” sanoo Teemu Suna, Nightingalen perustajajäsen ja toimitusjohtaja.

Akkreditointitoiminnassa noudatetaan maailmanlaajuisesti yhtenäisiä toimintatapoja ja vaatimuksia. FINASin toiminta on todettu kansainvälisissä arvioinneissa tasavertaiseksi muiden maiden akkreditointitoiminnan kanssa, mikä mahdollistaa Suomessa akkreditoitujen toimijoiden todistusten ja tulosten hyväksyttävyyden maailmanlaajuisesti.

Teemu Suna
Toimitusjohtaja, perustajajäsen
Nightingale Health Oy
p. +358 40 196 1669

press@nightingalehealth.com

Nightingale Health

Nightingale Health on suomalainen terveysteknologiayritys, joka on kehittänyt kansainvälistä tunnustusta saaneen verianalyysin parempaan sairauksien ennakointiin ja ennaltaehkäisyyn. Yrityksen tavoitteena on ratkaista maailman suurin terveydenhuollon haaste, sydän-ja verisuonisairaudet ja diabetes, jotka aiheuttavat vuosittain yli 1200 miljardin euron kustannukset maailmanlaajuisesti. Nightingale haluaa kääntää sairaudenhoidon terveydenhoidoksi: sairauksien diagnosoinnin sijaan ennakoidaan sairastumisriskiä, ennaltaehkäistään sairauksia ja pidetään ihmiset terveinä.

www.nightingalehealth.com

Pikafaktat

Kansainvälistä tunnustusta saaneen verianalyysiteknologian kehittänyt Nightingale Health on saanut laboratoriolleen sertifioinnin.
Tweettaa
FINASin myöntämä akkreditointi todentaa, että Nightingalen laboratoriotestit täyttävät standardin mukaiset laatu- ja tekniset vaatimukset sekä tulosten oikeellisuuden ja vertailukelpoisuuden.

Lainaukset

Laatu on erityisen merkittävässä roolissa kliinisten laboratoriotestien tarjoamisessa. Olen erittäin iloinen saadessamme laboratoriollemme akkreditoinnin, joka osoittaa teknisen pätevyytemme toimittaa tarkkoja ja muihin laboratorioihin vertailtavia tuloksi.
Marjut Vähäheikkilä, Nightingalen laatupäällikkö
Teemu Suna, Nightingalen toimitusjohtaja ja perustajajäsen