Uusia tuotteita Nikon Sport Optics-mallistoon

Report this content

Helsinki, 29. tammikuuta 2013: Nikon on valmistanut laadukkaita optiikoita vuodesta 1917 ja tänään se täydentää jo entuudestaan kattavaa tuotevalikoimaansa useilla Sport Optics -segmentin tuotteilla. Nikon Sport Optics -tuotteissa on muun muassa kiikareita, kiikaritähtäimiä ja kaukoputkia.

Kiikarit

ACULON T01 on uuden sukupolven kiikarisarja, jossa on houkuttelevan hintaisia korkealaatuisia kiikareita. Monikalvopäällystetyt linssit ja21 mm objektiivin halkaisija antavat ACULON T01:lle kirkkaan ja hyväkontrastisen näkökentän. Kompakti design ja lukuisat värivaihtoehdot tekevät ACULON T01:stä täydellisen vapaa-aikaan ja matkoille.

ACULON T01 -sarjassa on kaksi mallia 8x21 ja 10x21 sekä perinteisen mustan värin lisäksi värivaihtoehtoina ovat punainen, oranssi, sininen ja valkoinen. Kiikareiden suositushinnat ovat 72 - 81€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_rsvdhbgz/NIK_FG_ACULON_T01.zip

ACULON A211 on osoitus laatuoptiikasta, josta ei tarvitse maksaa omaisuuksia. Tämä uusi kiikarisarja sopii moniin käyttöolosuhteisiin, esimerkiksi matkoille, vaelluksille, luonnon tarkkailuun ja konsertteihin. Koska sarjaan kuuluu yhdeksän mallia, ACULON A211 sopii useimpiin käyttötarkoituksiin. ACULON A211:ssa on monikalvopäällystetyt linssit ja laaja, valovoimainen näkökenttä. Asfääristen linssien ansiosta syntyy verrattoman hyvä näköelämys. Okulaarien silmienvälin säätö käy helposti kiertyvien ja liukuvien silmäsuppiloiden avulla. (Zoom-malleissa ei ole asfäärisiä linssejä eikä kierrettäviä silmäsuojuksia.) Kaikki mallit voidaan kiinnittää jalusta-adapterin avulla (sisältyvät malleihin 16x50 ja 10-55x50).

ACULON A211 -sarjassa ovat seuraavat mallit: 7x35, 8x42, 10x42, 7x50, 10x50, 12x50, 16x50, 8-16x40 ja 10-22x50. Kiikareiden suositushinnat ovat 112 - 219€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_shsltwmd/NIK_FG_ACULON_A211.zip

Kaukoputket

PROSTAFF 3 on välttämättömyys luontoihmiselle. Tämä uusi, kompakti ja kevyt kaukoputki on täydellinen kaveri pidemmillekin retkille. Keveys620 g, säädettävä suurennussuhde 16-48x ja vesitiivis rakenne tekevät siitä optimaalisen kaikkiin kuviteltavissa oleviin tilanteisiin. PROSTAFF 3:ssa on integroitu pitkän tarkasteluetäisyyden mahdollistava okulaari. Luonnollisesti linssit ja prismat ovat monikerrospinnoitettuja. PROSTAFF 3:een kuuluu kompakti jalusta ja kantolaukku.

PROSTAFF 3 Fieldscope malli on 16-48x60 ja sen hinta on 399€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_vwkjlpbw/NIK_SP_Prostaff_3.ZIP

Etäisyysmittarit

COOLSHOT AS on kehitetty erityisesti golfia varten. Se mittaa etäisyyden lisäksi myös vaaka- ja korkeusetäisyyden. Tämä auttaa pelattaessa kumpuilevilla väylillä. COOLSHOT AS on ergonomisesti muotoiltu ja siinä on kaksi mittaustapaa: toinen mittaa tarkasti lipun etäisyyden avoimessa maastossa (lähimmän kohteen valinta) ja toinen, kun pallo on lentänyt pois väylältä metsään (kaukaisen kohteen valinta). Etäisyysnäyttö on LED-valaistu, mikä auttaa huonoissa valaistusolosuhteissa. COOLSHOT AS mittaa etäisyydet 4,5-550 m, siinä on 6x21 monokulaari ja 7,5° leveä näkökenttä. Suositushinta on 409€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_wjklpnwk/NIK_LRF_COOLSHOT_AS.zip

PROSTAFF 7 on kehitetty erityisesti käytettäväksi metsästyksessä, kun etäisyysmittausta tarvitaan metsämaastossa. Etäisyyden lisäksi PROSTAFF 7 mittaa myös vaakaetäisyyden, jota tarvitaan mäkisessä maastossa tapahtuvassa jahdissa. PROSTAFF 7 on ergonomisesti muotoiltu ja siinä on kaksi mittaustapaa: toinen mittaa etäisyyden avoimessa maastossa ja toinen metsässä. Etäisyysnäyttö on LED-valaistu, mikä auttaa huonoissa valaistusolosuhteissa. PROSTAFF 7 mittaa etäisyydet 4,5-550 m, siinä on 6x21 monokulaari ja 7,5° leveä näkökenttä. Suositushinta on 409€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_kncvjrgc/NIK_LR_PROSTAFF_7.ZIP

Kiikaritähtäimet

Monarch 3 on uusi yhden tuuman kiikaritähtäinsarja, jossa on kattava valikoima malleja alkaen
1-4x20 aina 6-24x50 saakka. Monikerrospinnoitetut linssit antavat upean ja kirkkaan näkökentän. Jousikuormitetut ja nollattavissa olevat ohjauspyörät sekä parallaksisäätö mahdollistavat erittäin hyvän tarkkuuden laajalla etäisyysalueella. (Parallaksisäätö on malleissa, joissa isoin suurennus on vähintään 12x tai enemmän.) Monarch 3 -mallien objektiivi- ja okulaarilinsseissä on ”Flip-open” -lukko. Luonnollisesti Monarch 3 -mallit ovat vesitiiviitä. Sarjassa on iso valikoima osoitinristikoita: Duplex, BDC, Mildot, hieno hiusristikko ja pisteittäinen hieno hiusristikko.

Monarch 3 -sarjassa on seuraavat mallit: 1-4x20, 2-8x32, 2,5-10x42, 2,5-10x50, 3-12x42 SF, 4-16x42 SF, 4-16x50 SF, 5-20x44 SF ja 6-24x50 SF. Monarch 3-kiikareiden suositushinnat ovat 349 - 739€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_gwxrvmhv/NIK_ZF_MONARCH_3.ZIP

PROSTAFF 5 IL tuo kiikaritähtäinten uuden kategorian Nikonin kattavaan valikoimaan. Tämä houkuttelevasti hinnoiteltu yhden tuuman sarja, jossa on valaistu osoitinristikko ja monikerrospinnoitetut linssijärjestelmät, on suunnattu uudelle asiakasryhmälle. Jousikuormitetut ja nollattavissa olevat ohjauspyörät mahdollistavat erittäin hyvän tarkkuuden myös suurilla etäisyyksillä. Molemmissa malleissa on parallaksisäätö ja viisiportainen valaistu osoitinristikko (punainen/vihreä). PROSTAFF 5 IL -malleissa on kaksi osoitinristikkoa: Duplex ja BDC.

PROSTAFF 5 IL -sarjassa on kaksi mallia: 3,5-14x50 SF IL ja 4,5-18x40 SF IL. Suositushinnat ovat 679 - 729€.

Kuvat: http://daten.kodiak.de/download/2013_01_23_lxmsmgmw/NIK_ZF_PROSTAFF_5_IL.ZIP

Lisätietoa:
Christian Hersborn, Product coordinator Nikon Sport Optics, +46-703-212796, christian.hersborn@nikon.se