Viidelle Nikonin tuotteelle ”iF design award 2012”

22.11.2011 Nikon ilmoittaa tänään useista merkittävistä voitoista iF Design Awards -kilpailussa. Palkintoja saivat digitaalikamerat ja digitaalinen mikroskooppijärjestelmä. COOLPIX P300, COOLPIX AW100, D5100, sekä Shuttle Pix Digital -mikroskooppijärjestelmä voittivat kilpailussa ”iF design award 2012 –palkinnon. COOLPIX S100 voitti ”iF communication design award” -palkinnon. iF designin -tunnustukset ovat kansainvälisesti erittäin arvostettuja. Palkintoja on sponsoroinut vuodesta 1953 lähtien saksalainen International Forum Design GmbH Hannoverista.

Joka vuosi palkintojen saajiksi valitaan tuotteita, jotka edustavat parasta mahdollista muotoilua ja suunnittelua. Palkinnot kattavat kaikki suunnittelun osa-alueet: tuotteen muotoilun sekä viestinnän ja pakkauksen suunnittelun. Tänä vuonna kilpailussa arvioitiin 4322 tuotetta 48 eri maasta ja myönnettiin palkinto 1218 tuotteelle. Product design award -palkinto myönnetään tuotteen muotoilun, toiminnallisuuden, innovatiivisuuden, helppokäyttöisyyden ja ympäristövaikutuksen perusteella. Communication design award -palkinnoissa otetaan huomioon käytettävyys, ulkonäkö ja käyttötuntuma sekä tuotteen ainutlaatuisuus.

iF Design Award

Digitaaliset kompaktikamerat:

COOLPIX P300

COOLPIX AW100

Digitaalinen järjestelmäkamera: Nikon D5100

Digitaalinen mikroskooppijärjestelmä: ShuttlePix

iF Communication Design Award

Digitaalinen kompaktikamera: COOLPIX S100

Markkinointi: Heidi Forsell

forsell@nikon.fi 050 309 0712

Tekniset tiedot: Jyrki Tuppurainen

tuppurainen@nikon.fi 050 577 267

Lisätietoja Nikonin palkituista tuotteista saat osoitteesta www.nikon.fi ja kuvia osoitteesta press.nikon.se.