Pohjoismaiden suurin kenkäkonserni julkistaa FEETFIRST-konseptin ja feetfirst.fi-nettiosoitteen

Toivotamme nyt kaikki kenkien ystävät uuteen ja inspiroivaan shoppailuelämykseen netissä osoitteessa feetfirst.fi. Samalla NilsonGroup tekee suurpanostuksen myös fyysisissä myymälöissään: yhteisten FEETFIRST-yksiköiden avaamisen myötä kuluttajien on entistä helpompi shoppailla eri konseptien kenkiä.

Uuden feetfirst.fi-kauppasivuston design on selkeä ja helppokäyttöinen, ja kaikki myymäläkonseptit ovat käden ulottuvilla: DinSko, Nilson Shoes, Jerns, Radical Sports, franchising-pohjainen ECCO Stores ja Skopunkten*. Feetfirst.fi vahvistaa digitaalista konseptiamme ja luo asiakkaalle entistä helppokäyttöisemmän, inspiroivan ostokokemuksen, kun nettikauppa yhdistyy fyysiseen myymäläverkkoon. Asiakkaalla on nyt esimerkiksi mahdollisuus noutaa tuotteita mistä tahansa myymälästä tai palauttaa sinne, kunhan myymälä kuuluu NilsonGroupiin. Ja kun kaikki on yhteisen katon alla pakattuna uuteen raikkaaseen designiin, saa asiakas selkeän kokonaiskuvan FEETFIRSTistä ja sivuston sisällöstä.

– Olemme pyrkineet selvittämään, miten voisimme inspiroivalla tavalla tarjota nettikaupan asiakkaille päivitettyä teksti- ja kuvasisältöä. Päädyimme kehittämään kokonaan uuden alustan viestintä- ja IT-yritys Knowitin asiantuntijoiden avulla. Yhdessä oman kehitystiimimme ja sisäisen markkinointiosastomme kanssa saatiin aikaan nettisivusto, joka puhuttelee ajanmukaisine sisältöineen asiakkaitamme, kertoo FEETFIRST/NilsonGroupin Business Process Manager Anders Ammilon.

Syksyn aikana lanseerataan myös FEETFIRST-yksiköitä, joissa on konsernin eri konsepteja yhdessä ja samassa myymälässä. NilsonGroupin tavoitteena on avata 30–40 uutta FEETFIRST-myymälää vuoteen 2020 mennessä ja siis laajentaa kenkäalan tämänhetkisen trendin mukaisesti. Samaan aikaan NilsonGroup kehittää olemassa olevia yksittäisiä myymäläkonsepteja ja avaa myymälöitä aivan kuin aiemminkin. Nettikaupan ja eri myymäläkonseptien välisen yhteyden selkiyttämiseksi Club NilsonGroup -asiakasklubin uudeksi nimeksi tulee FEETFIRST Friends. Siellä koko perhe voi kerätä yhteistä bonusta, oli sitten ostoksia tehty eri myymäläkonsepteissa tai feetfirst.fi-sivustolla.

– FEETFIRST yhdistää nettikaupan ja fyysisen myymäläverkoston, ja se on ensimmäinen askel suuremmassa monikanavaprojektissa. Vihdoin meillä on tilaisuus tarjota kullekin asiakkaalle entistä laajempi valikoima ja entistä helpompi ostoprosessi. Nyt on luotu punainen lanka läpi kaikkien kanavien, ja kengät ja asiakkaamme ovat aina etusijalla, sanoo NilsonGroupin toimitusjohtaja Mats Nilsson.

*Skopunkten on osa FEETFIRST-nettikauppaa, mutta se ei ole mukana samannimisessä fyysisten myymälöiden ketjussa, vaan jatkaa itsenäisenä myymäläkonseptina.

Linda Fernell
PR-vastaava
linda.fernell@nilsongroup.com
NilsonGroup on Pohjoismaiden johtava kenkäkonserni. Myymäläkonseptiemme – DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports sekä franchising-pohjainen Ecco Stores – kautta kykenemme tarjoamaan jokaiselle jotakin. Lyömätön tuotevalikoima yhdessä vahvojen tuotemerkkien kanssa. NilsonGroupilla on noin 330 myymälää Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli 3 miljardia Ruotsin kruunua. FEETFIRST.FI