• Nimo/

Nimon ympäristötekniikka tekee ruotsalaisista kuivauskaapeista maailman johtavia

Kiina, Venäjä, Etelä-Korea ja Australia ovat joitakin niistä maista, joista on mahdollista löytää Nimon uusinta ympäristötekniikkaa hyödyntäviä kuivauskaappeja. OEM-valmistajana ja alihankkijana Nimon energiaa säästäviä tuotteita on lähes kaikkialla maailmassa.

– Olemme kasvaneet kansainvälisesti jo pitkään: 15 vuotta sitten aloitimme yhteistyön Whirlpoolin kanssa Yhdysvalloissa ja sen jälkeen olemme laajentuneet kaikkialle maailmaan. Korkealaatuisten ruotsalaistuotteiden OEM-valmistajana pääsemme maailmanmarkkinoille, sanoo Nimon toimitusjohtaja Timo Taiminen.

Kiinnostus energiaa säästävää ympäristöteknologiaa kohtaan kasvaa kaikkialla maailmassa, ja siksi myös meidän tuotteidemme kysyntä kasvaa, sanoo Nimon toimitusjohtaja Timo Taiminen. Kuva: Owe Hermansson, Mariestads-Tidningen.

Nimon kehittämällä lämpöpumpputekniikalla toimivia kuivauskaappeja myydään kaikkialla maailmassa sekä maailmankuuluilla että paikallisilla tuotemerkeillä. OEM-toimijana Nimo pystyy keskittymään tekniikka- ja tuotekehitykseen ja kilpailemaan samalla globaalilla markkinalla.

– Etelä-Koreassa myymme omalla tuotemerkillä, mutta muualla maailmassa OEM-valmistajana. Se on suuri etu, sillä voimme keskittyä täysin uuden, energiaa säästävän teknologian kehittämiseen.

Koska teemme kussakin maassa yhteistyötä suurimpien tuotemerkkien kanssa, markkina-asemamme kaikkialla maailmassa on silti vahva.

Jälleenmyyjillä eri puolilla maailmaa on erilaiset vaatimukset esimerkiksi suorituskyvylle ja tuotteen muotoilulle, mihin Nimo on kiinnittänyt huomiota tekniikka- ja tuotekehityksessään.

–  Jokaisen yhteistyökumppanin ja jälleenmyyjän kanssa käydyn keskustelun pohjalta suunnittelemme kuivauskaapin, joka täyttää heidän vaatimuksensa. Jotta tuotteemme toimisivat eri maissa, käytämme runsaasti resursseja niiden mukauttamiseksi markkinakohtaisiin vaatimuksiin.

Maailman johtavana kuivauskaappivalmistajana ja -toimittajana Nimon tavoitteena on jatkaa laajentumista ja kehittää energiaa säästävää teknologiaa ja tuotteita, jotka vievät kuivauskaappimarkkinaa eteenpäin.

–  Kiinnostus ympäristöteknologiaan kasvaa maailmalla ja niin tekee myös tuotteidemme kysyntä. Lisäksi kuivauskaappiemme elinikä on huomattavasti muita vaihtoehtoja pidempi, mikä pitää elinkaarikustannukset alhaisena. Meille on tulossa useita kansainvälisiä sopimuksia, ja teemme parhaillaan työtä niiden varmistamiseksi, sanoo Nimon toimitusjohtaja Timo Taiminen.

Nimon ympäristöystävällisiä tuotteita myydään mm. seuraavissa maissa: Kiina, Venäjä, Etelä-Korea, Taiwan, Australia, Yhdysvallat, Sveitsi, Tanska, Suomi, Viro, Ranska, Englanti, Uusi-Seelanti.

Nimon uutishuone

Lisätietoja
Timo Taiminen, toimitusjohtaja Nimo, +46 506 488 05, timo.taiminen@nimoverken.com
Magnus Sjöbäck, tiedottaja Nimo, +46 704 45 15 99, magnus.sjoback@nimoverken.com