"BOLT GOLD" NISSAN GT-R -VERKKOHUUTOKAUPPA TUOTTI YLI 145 000 EUROA HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN

•  Nissan keräsi 147 736 euroa myymällä ainutlaatuisen "Bolt Gold" GT-R:n ja nimikirjoituksilla varustettuja tuotteita verkkohuutokaupassa
  •  Kaikki hyväntekeväisyyshuutokaupan tuotot ohjataan Usain Bolt Foundationille Jamaikan lapsien auttamiseksi

Nissan Motor Co., Ltd. keräsi yhteensä 145 230 euroa myymällä "Bolt Gold" Nissan GT-R:n ja Bolt-tuotteita eBayn hyväntekeväisyysverkkohuutokaupassa 22.11.–4.12.2012.  Kaikki huutokaupan tuotot lahjoitetaan Usain Bolt Foundationille, joka luo koulutus- ja kulttuurimahdollisuuksia lapsille ja nuorille Usain Boltin kotimaassa Jamaikalla.

Kilpailu ainutlaatuisesta "Bolt Gold" Nissan GT-R:stä oli raivoisaa ja tarjouksia sateli kaikkialta maailmasta kymmenpäiväisen huutokaupan aikana. Voittohuuto oli 146 058 euroa. Yli sata ihmistä kilpaili myös yhdeksästä Bolt-tuotteesta huutokaupassa, mukaan lukien ajokypäristä, erikoisajopuvuista ja –saappaista.

"Tällä hyväntekeväisyyslahjoituksella Usain Bolt Foundationille Nissan auttaa Jamaikan lapsia toteuttamaan tulevaisuuden unelmiaan", Nissanin Chief Operating Officer Toshiyuki Shiga kommentoi.

Lokakuussa 2012 Usain Bolt nimitettiin Nissanin "Jännitysjohtajan" kunniavirkaan merkin edustajana yhtiön uudessa maailmanlaajuisessa "WHAT IF_" (mitä jos_) -kampanjassa.

Usain Bolt kommentoi Nissanin tekemää lahjoitusta sanoen: "Yhteistyöni Nissanin kanssa edistää suuresti säätiöni työtä. Tämä lahjoitus auttaa monia lapsia pääsemään parempiin koulutuslaitoksiin, paremmille leikkipaikoille ja saamaan parempaa opetusmateriaalia Jamaikalla. On hienoa saada tehdä töitä Nissanin kanssa tämän eteen."

"Bolt Gold" Nissan GT-R:n uusi australialainen omistaja sanoo: "Nissan GT-R vain paranee ja hienostuu vuosi vuodelta, ja se, että tämä kultainen GT-R juhlistaa myös suuren Usain Boltin uskomattomia saavutuksia tekee siitä jotain todella erityistä."

Blue Citizenship - Sininen kansalaisuus:

Blue Citizenship - Sininen kansalaisuus on Nissan Motor Co., Ltd.:n sitoumus toteuttaa visiomme ihmisten elämän rikastuttamisesta. Lupaamme asiakkaillemme, osakkaillemme, työntekijöillemme ja yhteisöille, joissa harjoitamme liiketoimintaa, että toimitamme sitoutunutta, arvokasta ja kestävää liikkuvuutta kaikille. Liiketoimintamme kautta pyrimme luomaan taloudellista arvoa ja aktiivisesti panostamaan kestävän yhteiskunnan kehittämiseen.

Linkkejä:

Yhteiskuntavastuu http://www.nissan-global.com/EN/COMPANY/CSR/

Yhteiskunnalliset hankkeet http://www.nissan-global.com/EN/COMPANY/CSR/

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan

Nissan Motor Co., Ltd. on Japanin toiseksi suurin autonvalmistaja ja Renault-Nissan-allianssin toinen osapuoli. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Jokohamassa. Nissanilla on yli 248 000 työntekijää kautta maailman, ja yhtiö myi yli 4,8 miljoonaa autoa vuonna 2011. Nissan on sitoutunut kehittämään innostavia ja innovatiivisia tuotteita kaikenlaisille asiakkaille. Yhtiön kattavaan tuotevalikoimaan kuuluu 64 Nissan- ja Infiniti-merkkistä automallia. Nissan on todellinen päästöttömän liikenteen edelläkävijä. Yhtiö teki historiaa lanseeraamalla maailman ensimmäisen edullisen ja massamarkkinoille suunnatun täysin sähkökäyttöisen auton, Nissan LEAFin. LEAF on saanut useita kansainvälisiä tunnustuksia, kuten arvostetun vuoden auton palkinnon Japanissa 2011–2012 sekä World Car of the Year -palkinnon vuonna 2011.

Lisätietoja Nissanin tuotteista ja palveluista sekä yhtiön sitoutumisesta kestävien liikennemuotojen kehittämiseen annetaan yhtiön verkkosivustolla osoitteessa http://www.nissan-global.com/EN/

Nissanin suunnittelu- ja tuotekehitysyksiköt, tuotantolaitokset ja logistiikka-, myynti- ja markkinointitoiminnot työllistävät Euroopassa yli 14 500 ihmistä. Yhtiön Espanjan, Ison-Britannian ja Venäjän tehtaissa valmistettiin viime vuonna yli 528 000 autoa – mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Nissanin Euroopan mallivalikoimaan kuuluu tällä hetkellä 24 monipuolista ja innovatiivista tuotetta, ja yhtiön tavoitteena on saavuttaa Euroopassa eniten myydyn japanilaisen automerkin asema.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: