Neljä LEAF-jälleenmyyjää sertifioitu

Täysin sähkökäyttöisen Nissan LEAFin myynti alkaa 2. huhtikuuta

Ensimmäiset neljä jälleenmyyjää on hyväksytty Nissan LEAF-jälleenmyyjiksi. Asiakastilausten vastaanottaminen alkaa heti huhtikuun alusta.

Suomessa kiinnostus vuonna 2011 vuoden autoksi niin Euroopassa, Japanissa ja maailmassa* valittua, 100% sähkökäyttöistä Nissan LEAFia kohtaan on ollut suurta niin yksityishenkilöiden, yritysten kuin jälleenmyyjien joukossa. Auditoinnit läpäisseet LEAF-jälleenmyyjät ovat käyneet kattavat tekniset ja tuotekoulutukset sekä investoineet myymälään ja huoltoon, jossa tarvitaan muun muassa erikoistyökaluja ja pikalaturia.

Nissan LEAFin jälleenmyyjät Suomessa ovat

• Autokeskus Oy Konala, Helsinki
  • Auto-Kehä, Karkkila
  • Käyttöauto, Seinäjoki
  • Pörhön Autoliike, Oulu

”Olemme iloisia voidessamme julkistaa Nissan LEAFin ensimmäiset jälleenmyyjät. Nissan LEAF tulee varmasti ottamaan paikkansa suomalaisten autoilijoiden keskuudessa reilujen sisätilojen, kattavan varustelun ja ekologisuutensa ansiosta”, ennustaa Staffan Johansson, Nissanin Suomen maajohtaja. “Nissan LEAFin etuja ovat perheauton käytännöllisyys ja alhaiset käyttökustannukset, jotka ovat Suomessa alhaisimmillaan noin 2 euroa/100 km.”

Nissan LEAFin kokonaishinta on 40 800 euroa. Auton runsaaseen vakiovarustukseen kuuluu ilmastointi, satelliittinavigointi, peruutuskamera sekä normaali- että pikalatausmahdollisuus kuin myös innovatiivinen yhdistettävyys älypuhelimeen ja tietokoneeseen (CARWINGS-järjestelmä). Autolla ja akulla on 3 vuoden/100 000 km:n takuu sekä muilla sähköautokomponenteilla 5 vuoden/100 000 km:n takuu.

Varustelussa on myös huomioitu pohjoinen ilmastomme. Suomeen tulevissa LEAFeissa on istuinlämmittimet sekä edessä että takana, lämmitettävät peilit ja ohjauspyörä sekä akun lämmitysjärjestelmä.

Nissan LEAFin toimintasäde kertalatauksella on 175 km (NEDC, New European Driving Cycle). Nissan LEAF on saanut täydet viisi tähteä Euro NCAP –törmäystestissä ja se on yksi turvallisimmista autoista eurooppalaisilla maanteillä.

*) European Car of the Year 2011, World Car of the Year 2011, Car of the Year in Japan 2011-2012

Lisätietoja kilpailusta:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: