NISSAN 370Z JATKAA Z-IKONIN LEGENDAA

Nissanin Z-perheen kuopus 370Z on saapunut Suomen markkinoille. Edeltäjäänsä 350Z:aan verrattuna tulokas on ketterämpi, tehokkaampi ja kevyempi. 370Z:n autoverolliset hinnat alkavat 58 900 eurosta.

Uuden 370Z:n filosofia perustuu pitkälti edeltäjänsä 350Z:aan perusajatuksiin tehokkuudesta sekä urheiluauton ketteryydestä ja designista. Auton V6-moottori on kasvanut 3,7-litraiseksi. Tehoa on nyt 243 kW (331hv) 7 000 kierroksella minuutissa ja vääntöä 366 Nm 5 200 kierroksella minuutissa. Auton käsiteltävyyttä helpottavat jatkuvasti muuttuva venttiilien ajoitus (CVVTSC) ja imuventtiilien muuttuvan ajoituksen ja noston järjestelmä (VVEL). 370Z:aan on saatavana 6-vaihteinen manuaalivaihteisto tai 7-portainen automaattivaihteisto. Manuaali on varustettu ainutlaatuisella, täysin vaihteiston kanssa synkronoidulla moottorin kierrosnopeuden valvonnalla (Synchro Rev Control, SRC). Ensimmäistä kertaa Euroopassa valittavissa olevassa 7-portaisessa automaattivaihteistossa on paddle shift -vaihtosiivekkeet sekä vaihtoja nopeuttamassa DRM-järjestelmä (Downshift Rev Matching, DRM). Jousituksena toimii kevyt alumiinisekoitteinen kaksivarsijousitus etuakselissa ja nelivarsijousitus taka-akselissa. 370Z:ssa on lukkiutumaton jarrujärjestelmä (ABS) kaikissa pyörissä sekä elektroninen jarruvoimanjako (EBD) ja hätäjarrutehostin (BA). Neljäntoista tuuman etulevyjarruissa on nelimäntäiset satulat ja 13,8 tuuman takavelyjarruissa kaksimäntäiset satulat. - Nissan Zetasta on vuosien myötä kasvanut japanilainen urheiluautoikoni, jonka legendaa jatkaa nyt 370Z, toteaa Nissan Nordic Europen viestintäjohtaja Taina Erkkilä. Zeta on kaksipaikkainen tehopakkaus, jossa yhdistyvät Nissanille tyypilliset ominaisuudet, kuten helppokäyttöisyys ja mukavuus. Auton valmistuksessa on käytetty entistä enemmän kevyitä materiaaleja, kuten esimerkiksi alumiinia, jolloin auton omapainoa on saatu laskettua 32 kiloa. Auton raideväli on leventynyt ja akseliväli lyhentynyt, jolloin auton alustaa on saatu jäykennettyä. Vaikka 370Z:n DNA muistuttaakin edelleen selvästi ensimmäistä vuonna 1970 lanseerattua 240Z:a, 370Z:n suurin tyylimuutos esimerkiksi 350Z:aan verrattuna näkyy ikkunoiden ja valojen uudenlaisessa designissa. Uudessa Zetassa on myös kiinnitetty erityishuomiota mm. säilytystiloihin ja matkustusmukavuuteen. *** - Hinnasto, varustetasot ja tekniset tiedot tämän tiedotteen liitteenä. - Laajempi englanninkielinen Nissan-teksti uudesta 370Z:sta tämän tiedotteen liitteenä. - Englanninkielinen Nissan-artikkeli 370Z:n designista tämän tiedotteen liitteenä. Kuvia: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> Passenger Cars -> 370Z Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Hanna Immonen, himmonen@nissan-europe.com, puh. 010 770 5259

Avainsanat: