NISSAN ARCTIX KOKOAA LAPPIIN HUIPPUVAPAALASKIJAT

Vapaalaskun kutsutapahtuma Nissan Arctix järjestetään Pohjois-Norjassa 30.3.-9.4.2007. Kilpailuun osallistuu 33 huippulaskijaa niin lumilautailun kuin laskettelun puolelta. Kilpailu on osa Nissan Sports Adventuren laajaa talviurheilun tapahtumatarjontaa.

- Nissan Arctix on uniikkikilpailu, joka perustuu meidän vapaalaskijoiden omiin toiveisiin saada oma Pohjoismainen huipputapahtuma. Meillä on kolmena yhdeksästä valitsemastamme päivästä aikaa laskea niin monta laskua kuin haluamme, joista vain paras lasku vaikuttaa loppusijoitukseen, kertoo mukaan valittu Jarkko Henttonen.

Henttonen, joka tunnetaan yhtenä Suomen menestyneimpänä vapaalaskijana ja Kilpisjärvellä järjestettävien vapaalaskun Suomen mestaruuskilpailuiden järjestäjänä, sai kisaan seurakseen myös kolme muuta suomalaista: vapaalaskun monikertaisen naisten suomenmestarin Kaisa Härkösen, kumparelaskun maajoukkueestakin tutun Juha Hautsalon sekä Ruotsissa asustelevan telemarkin suomen- ja pohjoismaidenmestarin Joonas Karhumaan.

Kiinnostus nyt ensimmäistä kertaa järjestettävää tapahtumaa kohtaan oli poikkeuksellisen suurta. Parin kuukauden aikana hakemuksensa jätti yli 140 laskijaa, joista järjestäjät valitsivat mukaan 32. Viimeisen paikan saa internetissä eniten ääniä saanut 33. hakija.

Hakijoiden joukossa oli useita maailmanluokan laskijoita, kuten Verbier Xtremen voittajia, TAC voittaja ja Snow Thrill voittaja. Naisten lautasarjaan mukaan pääsi muun muassa sveitsiläinen Geraldine Faschnacht, jota pidetään maailman parhaana naisvapaalaskijana. Listalle mahtui kuitenkin myös vähemmän tunnettuja, mutta erittäin tasokkaita laskijoita.

- Nissan Arctixille löytyi kysyntää niin laskijoiden kuin mediankin taholta. Nissan Sports Adventurella on Keski-Euroopassa oma Freeride Tour sekä Nissan Sports Adventure Freeride Film Tour, joten meille Arctix sopi oivallisesti. Tapahtuma tuo brändillemme positiivista mielikuvaa tämäntyyppisestä urheilusta kiinnostuneiden joukossa. ArctiX on myös hyvä esimerkki sponsoroinnin kehittymisestä, jossa pelkkä logonäkyvyys ei enää riitä. Nissan haluaa olla mukana sisällön tuotannossa ja luoda itse itselleen omaa brändi-identiteettiään, kertoo Nissan Nordic Europen markkinointiohjelmista vastaava Nathan Browne.

Nissan Sports Adventure yksi Nissanin mielenkiintoisimmista markkinointi-konsepteista. Sen tarkoituksena on tarjota eri kohderyhmille inspiroivia elämyksiä eri urheilulajien avulla ja tätä kautta luoda yrityksen brändille lisäarvoa. Konseptia toteutetaan erilaisten tapahtumien, yhteistyökumppanuuksien ja tuotepromootioiden avulla.

Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali
puh. 010 77 05 162, sporvali@nissan-europe.com