NISSAN AUTTAA KULUTTAJAA TUNNISTAMAAN YMPÄRISTÖYSTÄVÄLLISET AUTOT

Nissan luokittelee autojaan Pure Drive -merkillä Euroopassa ja Japanissa ensi vuoden alusta lähtien. Merkki annetaan niille yhtiön automalleille, jotka ovat vähäpäästöisimpiä tai joissa on hyödynnetty polttoaineen kulutusta merkittävästi alentavaa teknologiaa.

Pure Drive -merkin tarkoituksena on auttaa asiakkaita tunnistamaan nopeasti ja helposti Nissan-valikoiman taloudellisimmat ja ympäristöystävällisimmät ajoneuvot. Merkin lanseeraus on loogista jatkoa hiilidioksidipäästöjen ja polttoaineen kulutuksen vähentämiseen tähtääville uudistuksille, joita on tehty useisiin Nissan-malleihin viime aikoina.

Euroopassa Nissan mallistossa Pure Drive –merkintä tulee löytymään mm. Micra-, Note-, Qashqai- ja Tiida -malleista, joiden hiilidioksidipäästöt ovat alle 140 g/km.

Lisäksi Nissanin edistyksellisellä CVT-vaihteistolla varustetut mallit saavat ensi kuusta lähtien Xtronic CVT –merkin.

CVT (Continuously Variable Transmission) -teknologia perustuu perinteisten hammaspyörien sijasta monimutkaiseen hihnojen ja hihnapyörien järjestelmään, jonka ansiosta moottori toimii aina optimaalisella kierrosnopeudella. CVT-vaihteisto mahdollistaa tavallisesta käsi- tai automaattivaihteistosta poiketen täysin tasaisen ja keskeytyksettömän kiihdytyksen. Automaattivaihteistolle luonteenomaisen mukavuuden lisäksi CVT-vaihteiston etuja ovat vähäinen polttoaineen kulutus ja pienet päästöt.
CVT–vaihteisto on saatavilla Nissan, Qashqai, X-Trail ja Murano malleissa.

Nissan jatkaa ympäristöystävällisten mallien kehittämistä ja Pure Drive –merkintä tulee löytymään useammista malleista myöhemmässä vaiheessa.

“Monet asiakkaat ovat tänä päivänä kiinnostuneita taloudellisista ja ympäristöystävällisistä autoista. Pure Drive -merkin myötä Nissan auttaa asiakkaitaan tunnistamaan ne mallit, jotka kuluttavat vähiten polttoainetta ja tuottavat vähiten hiilidioksidipäästöjä. Lisäksi Qashqain ja X-TRAILin CVT-vaihteistolla varustetut versiot tarjoavat joillekin asiakkaillemme vaihtoehdon, jota he eivät muuten ehkä edes tulisi ajatelleeksi”, kertoo Pierre Loing, Nissanin Euroopan tuotesuunnittelusta vastaava Vice President.

Pure Drive -merkki lanseerataan myös Japanissa, jossa Nissan on edelläkävijä tarjotessaan vähäpäästöisiä dieselmoottoreita bensiinimoottorien perinteisesti hallitsemilla markkinoilla.

Nissan Nordic Europe Oy - viestintäjohtaja Taina Erkkilä, puh. 010 770 5311,
terkkila@nissan-europe.com