NISSAN ESITTELEE FRANKFURTIN AUTONÄYTTELYSSÄ SÄHKÖTOIMISEN KONSEPTIAUTONSA JA UUDISTUNEEN MICRAN

Nissan esittelee Frankfurtissa 11.-23.9.2007 62. kerran järjestettävässä autonäyttelyssä uuden sähkötoimisen Mixim-konseptiautonsa, uudistuneen Micran sekä erityisen Micra Colour + Concept -näyttelyauton.

Mixim -konseptiauto on suunniteltu tietokoneiden ja Internetin parissa aikaa viettäville nuorille. Sähköauton ohjauspyörä ja hallintalaitteet muistuttavatkin tietokonepelien käyttöliittymiä. Kuljettajan istuin on sijoitettu keskelle kahden muun istuimen väliin. Mixim on konseptiauto, eikä sarjatuotantosuunnitelmia ole tehty. Mallin kehitystyö on linjassa Nissanin Green Program -ohjelman kanssa.

Auton voimanlähteenä on kaksi Nissanin Super Motor -sähkömoottoria, jotka toimivat litiumioniakuilla. Toinen moottoreista ohjaa etuakselia ja toinen taka-akselia, joten Mixim on nelivetoinen. Miximin akseliväli on 2 530 mm, pituus 3 700 mm, leveys 1 800 mm ja korkeus 1 400. Painoa autolla on ainoastaan 950 kg.

Miximiin ja muihin Nissan uutuuksiin voi tutustua messuilla hallissa 3.1 Nissanin osastolla A01.

Uudistunut Micra on Nissanin yksi Frankfurtin autonäyttelyn tähdistä. Malli juhlistaa tulevaa viidettä syntymäpäiväänsä hienoisin muutoksin, joita on tehty auton sisä- ja ulkopuolelle.

Ulkoisia uudistuksia ovat esimerkiksi kromiosat, tummennetut ajovalokehykset ja mustat B-pilarit. Auton sisällä on puolestaan käytetty uusia materiaaleja ja värivaihtoehtoja on uusittu. Mallistoa on yksinkertaistettu, ja nyt valittavana on neljä varustelutasoa: Visia, Acenta, Tekna ja huipulla Active Luxury.

Micraan on nyt saatavilla uusi 2 DIN -kokoinen CD/radio, jossa on myös Bluetooth® -ominaisuus sekä aux-liitin MP3-soittimelle, sekä nopeudenvaroitin.

Nissan esittelee Micran uusimpia väri- ja maalaustekniikoita sekä mallistoon tehtyjä muutoksia myös erityisellä Micra Colour + Concept -näyttelyautolla, joka on suunniteltu ja valmistettu Lontoossa sijaitsevassa Nissan Design Europe -muotoilukeskuksessa.

************************
Nissan Frankfurtin autonäyttelyssä
- halli 3.1, osasto A01
- lehdistöpäivät 11.-12.9.2007 klo 8.00-19.00; paikalla Nissan Nordic Europe Oy:n viestintäjohtaja Fredrik Heinonen, puh. +358 40 550 0281, fheinonen@nissan-europe.com