NISSAN JUKE –MALLISTO LAAJENEE DIESEL- JA NELIVETOVERSIOLLA.

Nissanin suosittu Juke-mallisto monipuolistuu – uudet diesel- ja nelivetoversiot saapuvat jälleenmyyntiliikkeisiin näinä päivinä.

Nissanin uusi, ketterä crossover-malli Juke esiteltiin suomalaisille asiakkaille lokakuun puolivälissä. Juke on saanut runsaasti mielenkiintoa osakseen ja tulee epäilemättä jatkamaan isoveljensä Qashqain menestystarinaa.

Erittäin suorituskykyinen dieselversio

Nissan Juke tuli markkinoille aluksi kahdella 1,6-litraisella bensiinivaihtoehdolla, joista toisessa on turboahdettu DIG-T-suoraruiskutusmoottori.

Nyt moottorivalikoima laajenee 1,5-litraisella turboahdetulla dCi-yhteispaineruiskutusdieselillä. Kahdeksanventtiilinen 1461 cm3:n moottori on taloudellinen ja vähäpäästöinen ja se tarjoaa erinomaiset ajo-ominaisuudet. Moottori kehittää tehoa 110 hv kierrosnopeudella 4000 r/min ja vääntöä vaikuttavat 240 Nm kierrosluvun ollessa 1750 r/min. Se on varustettu dieselhiukkassuodattimella (DPF).

Uusi dieselmoottori on saatavissa Juken etuvetomalleihin yhdessä kuusinopeuksisen käsivaihteiston kanssa. Moottorin yhdistetty kulutus on 5,1 l/ 100 km ja CO2-päästöt vain 134 g/km.

Juken nelivetoversio nyt saatavissa

Juke on omassa luokassaan poikkeuksellinen, sillä se on saatavissa All Mode 4x4-i -nelivetojärjestelmällä tavanomaisen etuvedon lisäksi. Juken 1,6-litraisella DIG-T-bensiinimoottorilla varustetussa nelivetoversiossa on uusi multilink-takajousitus, joka on yhdistetty TVS-järjestelmään (Torque Vectoring System). Juke on yksi ensimmäisistä kompaktin segmentin malleista, joka on varustettu tällä tavallisemmin premium- ja urheiluautoista löytyvällä innovatiivisella järjestelmällä.

TVS-järjestelmä tarjoaa ketterät ja nautittavat ajo-ominaisuudet. TVS-teknologia tarkoittaa käytännössä sitä, että vääntö voidaan jakaa taka-akselin vasemman ja oikean puolen välillä jopa suhteessa 0:100. Tällä tavoin ulkokaarteen puoleiselle pyörälle voidaan ohjata tarvittaessa enemmän voimaa, mikä parantaa Juken ohjattavuutta erityisesti kaarteissa ja kaistanvaihtotilanteissa.

Olemme juuri saaneet diesel- ja nelivetoversioita lehdistöautoiksi, joten voitte varata koeajonne nyt.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, jlaune@nissan-europe.com,  puh. 010 770 5139

Nissan työllistää noin 12 500 henkilöä Euroopassa design-, tutkimus ja kehitys, tuotanto-, logistiikka- sekä myynti ja markkinointi -toiminnoissa. Kalenterivuonna 2009 yhtiö myi yli 498 000ajoneuvoa sen 40 markkina-alueella Länsi- ja Itä-Euroopassa, Venäjä mukaan lukien. Lisäksi yhtiö tuotti Espanjan ja Iso-Britannian tehtaillaan lähes 391 000 autoa. Lisätietoja: www.nissaneurope-newsbureau.com

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 170 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: