Nissan Juke –mallisto täydentyy Juke Shirolla

Nissan Juke saa mallistoonsa uuden version, Juke Shiron. Uniikeilla valkoisilla yksityiskohdilla viimeistellyn erikoismallin myynti on juuri alkanut - hinta Suomessa alkaen 24 671 euroa.

Nissan Juke Shiro on saanut osuvan nimen. Shiro tarkoittaa japaniksi valkoista, ja uuden malliversion sisätiloissa on lukuisia valkoisia yksityiskohtia. Juken keskikonsoli muistuttaa muotoilultaan moottoripyörän polttoainesäiliötä ja se on tähän saakka ollut saatavana vain punaisena tai harmaana. Shirossa se on valkoinen. Sama pätee myös ovien kyynärnojiin, joissa on valkoiset päällykset.

Nahkaisessa ohjauspyörässä, vaihteenvalitsimessa ja nahkaistuinten reunuksissa on valkoinen ommel, ja istuinten keskiosassa ja selkänojassa on kaksikerroksinen verhoilu, missä valkoinen tausta erottuu hauskasti rei'itetyn pintanahan takaa.

Juke Shiro erottuu ulkoisesti muista malliversioista tummanharmaiden, 17-tuumaisten kevytmetallivanteiden, satiinihopeanväristen ovenkahvojen ja ulkopeilien sekä kiiltäväpintaisten B-pilarien ansiosta. Juke Shiro on saatavana mustana ja valkoisena, ja tarjolla on myös ainutlaatuinen värivaihtoehto Nightshade, tummanvioletti.

”Juke on jo sinänsä yksilöllinen valinta. Se poikkeaa kaikista muista saman autoluokan vaihtoehdoista, ja on herättänyt ostajissa kiinnostusta ympäri Eurooppaa. Juke Shiron myötä Juke-asiakkailla on mahdollisuus luoda juuri heidän yksilöllistä tyyliään ja makuaan heijasteleva Juke”, sanoo Gareth Dunsmore, Juke Product Manager, Eurooppa.

Kolme moottorivaihtoehtoa

Juke Shiro perustuu malliston huipulle sijoittuvaan Tekna-varustelutasoon, ja se on saatavana kolmella eri moottorivaihtoehdolla, jotka ovat 1,5-litrainen dCi (81 kW,110 h), vapaastihengittävä 1,6-litrainen bensiinimoottori (86 kW, 117 hv) sekä turboahtimella ja suoraruiskutuksella varustettu 1,6-litrainen DIG-T (140 kW,190 hv).

Kaikki moottorivaihtoehdot ovat etuvetoisia, ja niiden jatkona on viisi- tai kuusivaihteinen manuaalivaihteisto moottorimallista riippuen. DIG-T-mallin yhteyteen on saatavana myös Nissanin edistyksellinen All-Mode 4x4-i -nelivetojärjestelmä. Torque Vectoring -järjestelmä (TVS) – luokkansa ainoana vain Jukessa – ehkäisee aliohjautumista ja takaa erinomaisen hallittavuuden suuremmasta maavarasta huolimatta ja ajomukavuudesta tinkimättä. Juke Shirossa on myös uuden sukupolven CVT-vaihteisto.

Edistyksellistä tekniikkaa

Juke Shiron kattavaan vakiovarusteluun kuuluu Nissan Connect -järjestelmä eli Nissanin edistyksellinen media- ja navigointikeskus, värillinen peruutuskamera, moottorin käynnistyspainikkeella varustettu älyavain, etuistuinlämmittimet, ilmastointilaitte, pyyhin- ja valoautomatiikka, taittuvat ovipeilit ja tummennetut takalasit.

Vakiovarusteisiin sisältyy myös Nissan Dynamic Control System -järjestelmä, ESP-järjestelmä, kuusi turvatyynyä, ABS-järjestelmä sähköisellä jarruvoimanjaolla ja hätäjarrutustehostimella sekä kolme niskatukea takana.

Juke Shiroon on saatavana myös lisävarusteena varustepaketti, joka täydentää Shiron matkustamon valkoisia yksityiskohtia. Varustepaketti sisältää valkoisilla ompeleilla varustetun keskikyynärnojan, jossa on myös säilytystilaa pikkutavaroille, valkoisella valolla korostetut kromipintaiset kynnyssuojat edessä sekä Juke-merkin sisältävät kangasmatot edessä ja takana.

Vuodessa saavutettu suosio

Vuonna 2010 lanseerattu Nissan Juke on mullistanut voimakkaasti kilpaillun B-segmentin. Juke poikkeaa valtavirrasta yhdistämällä katumaasturin jämäkkyyden urheilulliseen tyylikkyyteen, ja sen ainutlaatuinen muotoilu vetoaa erityisesti asiakkaisiin, jotka etsivät jotain erilaista.

Englannissa valmistettava Juke on inspiroinut asiakkaita ympäri Eurooppaa, minkä ansiosta Sunderlandin tuotantolaitos on vuonna 2011 saavuttanut kaikkien aikojen tuotantoennätyksen, 480 485 autoa. Erittäin suositun Nissan Qashqai -isoveljen jalanjäljissä kulkenut Juke ylitti kirkkaasti viime vuoden myyntitavoitteen 136 282 myydyllä autolla, ja tämä luku on tarkoitus lyödä vuonna 2012.

Lisätietoja kilpailusta:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: