NISSAN LEAFIN MYYNTI ALKAA SUOMESSA HUHTIKUUSSA

Sekä European että World Car of the Year –tittelit vuonna 2011 voittanut Nissan LEAF tulee Suomessa markkinoille 1. huhtikuuta hintaan 40 800 euroa (sis. ALV). Käyttökustannukset ovat Suomessa alhaisimmillaan noin 2 euroa/100 km. Nissan LEAF nimettiin viime marraskuussa myös Japanissa Car of the Year 2011-2012 -tittelin saajaksi.

“Uskomme vahvasti, että Nissan LEAFin perheautomainen käytännöllisyys ja alhaiset käyttökustannukset puhuttelevat suomalaisia autonostajia samalla tapaa kuin tuhansia muita asiakkaita ympäri maailmaa”, sanoo Staffan Johansson, Nissanin Suomen maajohtaja.

Nissan LEAFin runsaaseen vakiovarustukseen kuuluu ilmastointi, satelliittinavigointi, peruutuskamera sekä normaali että pikalatausmahdollisuus ja innovatiivinen yhdistettävyys älypuhelimeen ja tietokoneeseen (CARWINGS-järjestelmä). Auton akulla on 5 vuoden/100 000 km:n takuu.

Autoon varustelussa on myös huomioitu pohjoinen ilmastomme:

• Istuinlämmittimet sekä edessä että takana
  • Lämmitettävät peilit
  • Lämmitettävä ohjauspyörä
  • Akun lämmitysjärjestelmä

“Esilämmitysjärjelmä on tärkeä LEAFin ominaisuus talviolosuhteissa”, korostaa Johansson. “CARWINGS-järjestelmän avulla auton lämmityksen voi käynnistää ennen liikkeellelähtöä auton vielä ollessa latauksessa puhelimen tai tietokoneen avulla. Esilämmityksen ansiosta toimintamatka voidaan näinollen optimoida kovissakin pakkasissa.”

Nissan LEAFin toimintasäde kertalatauksella on jopa 175 km (NEDC, New European Driving Cycle). Nissan LEAF on saanut täydet viisi tähteä Euro NCAP –törmäystestissä ja se on yksi turvallisimmista autoista eurooppalaisilla maanteillä.

Nissan LEAFia myydään tällä hetkellä Euroopassa seuraavissa maissa: Norjassa, Tanskassa, Ruotsissa, Iso-Britanniassa, Hollannissa, Belgiassa, Irlannissa, Portugalissa, Sveitsissä, Ranskassa ja Espanjassa.

LEAFista kiinnostuneet asiakkaat voivat vierailla Nissanin verkkosivulla www.nissan.fi. Halukkaat voivat rekisteröityä ja saavat sen jälkeen lisäinfoa autosta.

Kuvia ja videoita Nissan LEAFista: www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Yhteystiedot:

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 0400-440 301

Nissanilla on vahva jalansija Euroopassa työllistäen yli 12 500 ihmistä suunnittelu- ja tuotekehitysyksiköissä, tuotantolaitoksissa ja logistiikka-, myynti- ja markkinointitoiminnoissa ympäri Eurooppaa. Viime vuonna Nissanin omilla tehtailla Espanjassa, Ison-Britanniassa ja Venäjällä valmistettiin mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, kaupunkimaastureita ja hyötyajoneuvoja. Nissanin Euroopan mallivalikoimaan kuuluu tällä hetkellä 24 monipuolista ja innovatiivista tuotetta, ja yhtiön tavoitteena on saavuttaa Euroopassa myydyimmän aasialaisen automerkin asema.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: