NISSAN MUKAAN MYÖS SUOMEN MAASTOPYÖRÄILYYN

Nissan on solminut yhteistyösopimuksen maastopyöräilyn Suomen mestaruuskilpailujen kanssa. Sopimus kattaa tämän vuoden SM-kisat, jotka järjestetään 19.8.2007 Myyrmäessä. Samalla kisat laajenevat koko perheelle suunnatuksi tapahtumaksi, johon kuuluu muun muassa lasten maastopyörätestirata, autojen koeajoja ja muuta oheisohjelmaa.

Nissan Nordic Europe Oy:n ja Vantaan Pyöräilijöiden välinen sopimus on luonnollinen jatke Nissanin laajamittaiselle maastopyöräilysponsoroinnille. Maaliskuussa 2007 Nissan ilmoitti monivuotisesta yhteistyöstä kansainvälisen pyöräilyunionin (UCI) kanssa. Vuoden 2007 sopimukseen kuului 11 osakilpailua 10 eri maassa.

- Maastopyöräily on moderni ja dynaaminen laji, jolla on kiinnostava imago ja valtavasti potentiaalia. Tämä näkyy jo Nissanin kiinnostuksesta lajia kohtaan, kommentoi UCI:n presidentti Pat McQuaid sopimuksen julkistustilaisuudessa viime maaliskuussa.

Nissan on tänä vuonna sponsoroinut pyöräilyä näyttävästi. The Nissan UCI Mountain Bike World Cup presented by Shimano -kiertueen lisäksi Nissan isännöi touko-kesäkuun aikana QASHQAI Urban Challenge -kiertuetta. Kiertue koostui viidestä eri freeride-tapahtumasta viidessä eri maassa viiden viikonlopun aikana maailman 15 parhaalle freeride-ajajalle. Tapahtuman palkintosummana ollut 200 000 euroa on korkein koko maastopyöräilyn tähänastisessa historiassa.

Pohjoismaissa Nissanin kiinnostus maastopyöräilyyn on näkynyt muun muassa Helsingin Messukeskuksessa järjestetyillä Fillari-messuilla (16.-18.3.2007) sekä Ekstremsportvekossa (24.6.-1.7.2007) Norjan Vossissa.

- Haluamme osallistua maastopyöräilyn kehittämiseen niin kansainvälisen pyöräilyunionin kuin kansallisten toimijoiden kanssa lajin kaikilla tasoilla. Huomion keskipisteessä ovat tietenkin kilpailut, jotka keräävät suuria katsojamääriä. Tämä sopii hyvin Nissan Sport Adventure -ajatteluumme, kertoo Nissan Nordic Europen markkinointiohjelmista vastaava Nathan Browne.

Nissan Sports Adventure on yksi Nissanin kiintoisimmista markkinointikonsepteista. Sen tarkoituksena on tarjota eri kohderyhmille inspiroivia elämyksiä eri urheilulajien avulla ja tätä kautta luoda yrityksen brändille lisäarvoa. Konseptia toteutetaan erilaisten tapahtumien, yhteistyökumppanuuksien ja tuotepromootioiden avulla.

- Haluamme tarjota kohderyhmillemme pääsyn ja - mikä tärkeintä - kouriintuntuvan mahdollisuuden osallistua mukaansatempaaviin urheiluseikkailuihin. Lisäksi haluamme viestiä yrityksen intohimosta aukoa uusia ja hieman erilaisia uria tapahtumamarkkinoinnissa, Browne jatkaa.

Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, puh. 010 770 5162, sporvali@nissan-europe.com