NISSAN NAVARASTA SUOMEN MARKKINOILLE KAKSIPAIKKAINEN AUTOMAATTI-DOUBLE CAB

Nissan toi vuosi sitten Suomeen Euroopan myydyimmän pick-upin Nissan Navaran. Tuolloin autosta esiteltiin kaksipaikkainen King Cab ja viisipaikkainen Double Cab. Nyt Nissan tuo markkinoille erityisesti pienyrittäjille ja maatilallisille houkuttelevamman version - matalamman veron pakettiautoksi rekisteröitävän kaksipaikkaisen automaattivaihteisen Double Cabin.

- Automaattivaihteiselle pick-upille on ollut suurta kysyntää erityisesti ammattilaisten joukossa, jotka tarvitsevat lava-auton, mutta myös sisätilaa esimerkiksi kalliille työvälineilleen ja pienkoneille. Koska Navaran kaksipaikkaista King Cab -versiota ei ole saatavilla automaattivaihteisena, teimme tällaisen version automaattivaihteisesta Navaran Double Cabista, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n Suomen maajohtaja Mikael Franck.

Pick-upien verotuskäytäntö muuttui Suomessa vuoden alussa. Muutoksen jälkeen pick-upin on voinut rekisteröidä kaksipaikkaisena matalamman veron pakettiautona, jos sen lavan pituus ylittää 175 cm tai jos sen lavan pinta-ala on yli 2,25 neliömetriä.

Navaran suuri lavapinta-ala mahdollistaa Double Cab –mallin rekisteröinnin kaksipaikkaiseksi pakettiautoksi, kun lastausluukun saranoita siirretään puoli senttimetriä ulospäin, jotta 2,25 m2:n pohjapinta-alan sääntö täyttyy. Lisäksi takapenkki ja takapenkin turvavyöt poistetaan, takapenkin poistamisesta jäävät kiinnitysreiät ”sinetöidään” umpeen ja takapenkin alla olevat pinnat verhoillaan siistiksi.

- Käytännössä kaksipaikkaisen Navara Double Cabin autovero pienenee King Cabin tasolle eli 35 prosenttiin määritellystä verotusarvosta kuin myös käyttövoimavero. Kun viisipaikkaisen Double Cabin käyttövoimavero on noin 700 euroa vuodessa, kaksipaikkaisen on sama kuin King Cabissa eli 95 euroa vuodessa, Franck laskee.

Kaksipaikkaista Nissan Navara Double Cabia on saatava kaksi eri malliversiota: SE-varustetaso, jonka hinta on alkaen 40 300 euroa ja LE-varustetaso, jonka hinta on alkaen 43 900 euroa. Autot on tilattavissa samoilla lisävarusteilla kuin viisipaikkaisetkin: SE-versioon saa taka-akselin tasauspyörästön lukon ja/tai Comfort Packin (vakionopeus säädin, ajotietokone, 6-CD:n vaihtaja ohjauspyöräsäätimillä) ja LE-versioon Premium Packin (nahkaverhoilu, sähkösäätöiset penkit ja lasikattoluukku) ja/tai Hitech Packin (navigointilaite).

Nissanin lehdistöautojen koeajovaraukset: sporvali@nissan-europe.com

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, puh. 010 770 5162, sporvali@nissan-europe.com