NISSAN NOTEN MALLIVUOSI 2009 SUOMEEN TOUKOKUUSSA

Vuonna 2006 Suomeen saapunut Nissan NOTE saa uuden sukupolven nyt kun mallivuosi 2009 saapuu myyntiin. Autoon on tehty useita muutoksia sen ulkonäköön, ajettavuuteen ja hallittavuuteen. NOTE on esimmäinen Nissan-malli, johon on saatavilla Nissan Connect - integroitu multimedia- ja navigointilaite.

Autoon on tehty niin sisä- kuin ulkopuolelle muutoksia, joilla korostetaan auton tyylikkyyttä, hauskaa ajettavuutta sekä järkevää käytettävyyttä. Ulkoisiin muutoksiin kuuluvat mm. uudelleenmuotoillut konepelti, maski, puskuri sekä ajovalot edessä ja takana. Värivaihtoehtoihin on lisätty kaksi uutta väriä - Cider ja Burnt Orange. Lisäksi suosittu Emotion Red on nyt saatavana kaikkiin varustetasoihin.

Sisätiloihin uutta ilmettä tuo uusi A-pilari, joka lisää näkyvyyttä. Ajomukavuutta lisäävät mm. selkeämpi mittaristo, etupenkkien taittuvat käsivarsituet, peruutustutka ja vakionopeudensäädin ylinopeusvaroittimella. NOTE on saanut myös uudet verhoiluvaihtoehdot ja -värit kaikissa varustetasoissa.

Uusi NOTE on ensimmäinen Nissan-malli, johon on saatavilla Nissan Connect -niminen integroitu multimedia- ja navigointilaite. Sen ominaisuuksia ovat mm.
- koko: 2 DIN
- kosketusnäytön koko: 5"
- CD- ja MP3-levyjen sekä yleisimpien äänitiedostomuotojen toisto
- iPod-soittimen ja muiden MP3-soittimien musiikin toisto
- USB-liitäntä ulkoisille muistilaitteille
- Bluetooth®-ominaisuudet matkapuhelinten liittämiseksi
- 3,5 mm AUX-IN-liitäntä ulkoisille ohjelmalähteille
- helposti päivitettävät karttatiedot SD-muistikortilta kaikkialla Pohjoismaissa
- POI-pisteiden päivitys Internetistä USB-yhteyden avulla

Kannettaviin navigaattoreihin verrattuna Nissan Connectin etuja ovat kojelautaan integrointi, suurikokoinen näyttö ja turvallisuus onnettomuuksien ja varkauksien varalta. Nissan Connect on vuoden 2009 aikana saatavilla useimpiin Nissan-malleihin Micrasta Qashqaihin.

Päälle päin näkymättömämpiä, mutta ajettavuuteen ja hallittavuuteen liittyviä uudistuksia NOTEssa on tehty esimerkiksi jousitukseen ja jarrujärjestelmään. Lisäksi auton kääntösäde on pienentynyt ja rengasmelu vähentynyt. Auton omamassa on pienentynyt, ja samalla sen polttoainetehokkuus on kasvanut ja CO2-päästöt vähentyneet.

Uuden NOTE-malliston tuotanto käynnistyi Nissanin Ison-Britannian tehtaalla Sunderlandissa vuodenvaihteessa, kun edellisen mallin tuotanto päättyi marraskuussa. Suomeen ensimmäiset mallivuoden 2009 NOTEt saapuvat toukokuussa.

Hinnat alkaen (1.4 (88hv) 5TM Acenta (139 CO2))
- Autoveroton ohjehinta sis. alv 22% 15 287,55 €
- Arvioitu autovero 3 957,45 €
- Kokonaishinta sis. alv 22% ja autovero 19 245 €