NISSAN NUVU KONSEPTISÄHKÖAUTO ESITELTIIN PARIISIN AUTONÄYTTELYSSÄ

Nissan esitteli eilen Pariisin autonäyttelyssä konseptisähköauto Nuvun.
Nissanin visio kaupunkiliikenteen tulevaisuudesta ensi vuosikymmenen puolessavälissä kiteytyy tähän konseptiautoon.

Nuvu on kompakti, vain kolme metriä pitkä auto, jonka istuinjärjestely on ainutlaatuinen 2+1. Se on suunnattu kaupunkilaisille, jotka eivät halua luopua vapaudestaan ja mukavuudestaan. Nuvu on ketterä ja ajo-ominaisuuksiltaan erinomainen kaupunkiauto, joka on myös helppo pysäköidä.

Nuvu on konkreettinen esimerkki Nissanin sitoutumisesta ympäristöteknologioiden kehittämiseen: auton akkuun johdetaan sähkö lasikaton päällä olevista pienikokoisista aurinkopaneeleista. Paneelit synnyttävät auringonvalosta energiaa, joka syötetään energiapuuta pitkin akun latausjärjestelmiin ja sähkömoottoreiden tehon lisäämiseen.
Nuvun sisätiloissa on käytetty luonnonmateriaaleja; lattia on valmistettu laminaattilevyihin puristetusta kuitupuusta, jonka pinnassa on kierrätysrenkaiden kumista valmistettu kuviointi ja istuimet on valmistettu kierrätysmateriaaleista.

Nissan on aiemmin ilmoittanut lanseeraavansa sähköauton vuonna 2010 Japanissa ja Yhdysvalloissa ja vuonna 2012 maailmanlaajuisesti. Nuvussa käytetään osittain samaa teknologiaa kuin suunnitteilla olevassa tuotantoautossa; Nuvua ei kuitenkaan ole tarkoitettu tuotantoon.

Liite: Nuvu: kaupunki uusin silmin

Kuvia: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> concept cars -> Nuvu

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Taina Erkkilä, terkkila@nissan-europe.com, puh. 010 770 5311