NISSAN OTTAA OHJAT KÄSIINSÄ PIENTEN AUTOJEN MARKKINOILLA - KOLME UUDISTUVAA AUTOMALLIA, JOISSA MUOTOILU YHDISTYY TEKNOLOGIAAN -

• Uusi Nissan Note tarjoaa B-segmentissä ennennäkemätöntä innovatiivista teknologiaa sekä dynaamista muotoilua
  • Uudessa Nissan Micrassa yhdistyvät upea uudistunut ulkomuoto ja älykäs uusi teknologia
  • Nissan Jukessa on uutuutena kehityksen huippua edustava 1,5-litrainen dieselmoottori
  • Uusi voimanlähde tarjoaa 12,5 % pienemmän kulutuksen, vain 109 g/km:n CO2-päästöt sekä enemmän vääntöä ja hienostuneisuutta

Nissanin pienten autojen mallisto tarjoaa valinnanvaraa koko B-segmentin laajuudelta. Täysin uusi  Note, uusi Micra ja viimeisin Juke-versio ovat yhdistelmä rohkeaa muotoilua, B-segmentissä ennennäkemätöntä teknologiaa sekä Nissanin tavaramerkiksi muodostunutta innovatiivisuutta. Yhdessä nämä kolme autoa muodostavat kattavan, monipuolisen ja jännittävän malliston B-segmenttiin.

Nissanin B-segmentin malliston ytimessä on täysin uusi Nissan Note. Euroopan markkinoita varten suunniteltu Note tarjoaa rohkeaa muotoilua, segmentissään uraauurtavaa teknologiaa, poikkeuksellista käytännöllisyyttä ja vertaansa vailla olevan hinta-laatusuhteen. Se tulee kilpailemaan tasapäisesti Fiestan ja Polon kaltaisten automallien kanssa.

Muotoilullisesti ja teknisesti innovatiivinen uusi Note tuo useita premium-tason teknisiä ominaisuuksia ensimmäistä kertaa pienten autojen markkinoille - edulliseen hintaan. Näihin ominaisuuksiin kuuluvat muun muassa Nissan Safety Shield, jossa yhdistyy kolme turvallisuus- ja ajoapujärjestelmää, sekä huipputekninen Around View Monitor -kamerajärjestelmä, joka helpottaa pysäköintiä näyttämällä kuljettajalle 360 asteen lintuperspektiivinäkymän auton ympäristöstä.

Nissan Micra tukee Notea tässä jännittävässä pienten autojen mallistossa.  Yli 30 vuoden ja kuuden miljoonan myydyn auton jälkeen Micra kuuluu edelleen tunnistettavimpiin ja suosituimpiin Nissan-malleihin kautta maailman.

Uuteen Micraan on tehty merkittäviä muotoilullisia ja teknisiä parannuksia. Keulan ja perän uuden rohkean muotoilun, sekä entistä korkealaatuisemmilla materiaaleilla uudistettujen sisätilojen ansiosta Micra tuo jokapäiväiseen kaupunkiajoon tyyliä ja käytännöllisyyttä. Nissanille tyypilliseen tapaan uudessa Micrassa on runsaasti innovatiivisia ominaisuuksia, joiden tarkoituksena on tehdä elämästä nautinnollisempaa ja helpompaa. Micraan on nyt saatavissa Nissan Connect -tietoviihdejärjestelmän uusin versio, ja autosta on mahdollista luoda juuri oman näköinen entistä laajempien personointimahdollisuuksien ansiosta.

Nissan Juken uusi dieselmoottori on lisätodiste siitä, että Nissan haluaa tarjota huipputeknologiaa kaikissa B-segmentin tuotteissaan.

Nissanin allianssikumppani Renaultin suunnittelemassa moottorissa on ensimmäistä kertaa Stop/Start -järjestelmä vakiona. Myös välityssuhteet on uusittu parempaa ajettavuutta ja hienostuneisuutta silmällä pitäen. Kasvanut vääntö (260 Nm aikaisemman 240 Nm:n sijasta) ja turboahtimen parempi vaste alakierroksilla lisäävät moottorin joustavuutta ja suorituskykyä. 109 g/km:n CO2-päästöjen ja 12,5 % pienemmän kulutuksen ansiosta Juke on entistäkin houkuttelevampi vaihtoehto kompaktia autoa etsiville asiakkaille, jotka haluavat erottua joukosta.

"Tämä on merkittävä hetki Nissanin kehityshistoriassa", kertoo Nissanin myynnistä ja markkinoinnista Euroopassa vastaava Senior Vice President Paul Willcox. "Uuden Euroopassa valmistetun Noten, uuden Micran ja uuden sukupolven Juke-dieselin ansiosta Nissanin pienten autojen mallisto kuuluu markkinoiden kattavimpiin. Kaikkien kolmen automallin suunnittelussa ja kehityksessä on haluttu lunastaa Nissanin brändilupaus Innovation and Excitement for Everyone."

Uuden Nissan Noten myynti alkaa lokakuussa, ennakkomyynti on jo aloitettu. Uuden Noten ennakkomyyntihinnat alkavat 15 289 eurosta.

Uuden Micran myynti alkaa syyskuun puolivälissä, ennakkomyynti kesän aikana. Uusin Juke 1.5dCi on Suomessa jo myynnissä.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 695 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Avainsanat: