NISSAN QASHQAI SUOMEN SUOSITUIN HENKILÖAUTO VUONNA 2012

Nissan Qashqai oli Suomen ostetuin henkilöauto vuonna 2012. Qashqaita rekisteröitiin vuoden aikana yhteensä 5 102 kappaletta, mikä on 16 % enemmän kuin vuonna 2011.

Nissan Qashqai esiteltiin syksyllä 2006, ja Suomessa se tuli myyntiin keväällä 2007. Tällöin Nissan toi markkinoille aivan uudenlaisen autotyypin, crossoverin, jossa yhdistyivät perinteisen katumaasturin ja C-segmentin perheauton parhaat puolet.

Nissan Qashqai on kasvattanut suosiotaan Suomessa joka vuosi lanseerauksensa jälkeen ja vuonna 2012 se oli Suomen suosituin henkilöauto. Se piti Suomen myydyimmän henkilöauton titteliä peräti 7 kuukautena, ensin tammikuussa ja myöhemmin heinäkuusta joulukuulle. Nissan Qashqaita rekisteröitiin vuonna 2012 yhteensä 5 102 kappaletta, ja rekisteröinnit kasvoivat 16% edellisvuodesta.

”Olemme erittäin ylpeitä ja iloisia Qashqain menestyksestä”, toteaa Suomen maajohtaja Sanna Kaipia Nissan Nordic Europesta. ”Juhlimme vuoden 2012 aikana Nissan 50 vuotta Suomessa -teemalla, ja Vuoden ostetuin henkilöauto 2012 -titteli kruunaa juhlavuotemme hienosti.”

Vuoden 2012 aikana rekisteröitiin yhteensä 7 637 Nissania, 7 202 henkilöautoa ja 435 pakettiautoa. Nissanin markkinaosuus oli henkilöautoissa 6.5 % prosenttia (vuonna 2011: 5,9%) ja pakettiautopuolella 3.8 % prosenttia.

”Vuosi 2012 jää Nissan-historiaan 50-vuotisjuhlavuotena, jolloin rikottiin useita ennätyksiä. Haastavassa markkinatilanteessa onnistuimme kasvattamaan markkinosuuttamme puoli prosenttiyksikköä edellisvuoteen verrattuna ja kahden vuoden takaisesta kasvua on lähes prosenttiyksikkö. Päämäärämme on selkeä ja sitä kohti kuljetaan tasaisella kasvuvauhdilla yhdessä tinkimätöntä työtä tekevän jälleenmyyjäverkostomme kanssa.”

Tulossa uusi versio – Nissan Qashqai Style 360

Menestyksekkään Qashqai-malliston uusimman tulokkaan, Qashqai Style 360:n myynti alkaa tammikuussa. Uutuus perustuu aiempaan N-Tec –erikoismalliin, ja siihen on lisätty ylellisiä yksityiskohtia niin ulkopuolelle kuin sisätiloihinkin. Style 360 -mallissa on muun muassa kiiltävänmustat kattokaiteet ja sivupeilien kuoret sekä 18-tuumaiset kevytmetallivanteet. Lisäksi erikoisversioon kuuluu vakiona tummennetut takalasit ja panoraamalasikatto. Sisätiloissa on osittain nahkaverhoillut istuimet, valkoisia koristetikkauksia sekä muita sporttisuutta ilmentäviä yksityiskohtia kuten alumiiniset polkimet. Erikoismalli on saatavana sekä Qashqai- että Qashqai+2 -malleina.

Lisää kuvia ja tietoja Nissan Qashqai -mallista löydät klikkaamalla suoraa linkkiä: http://newsroom.nissan-europe.com/fi/fi-fi/QASHQAI/Product/Home.aspx.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, jlaune@nissan-europe.com,

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: