NISSAN QASHQAIN ENSIESIINTYMINEN POHJOISMAISSA

Nissanin uusi crossover-malli Qashqai [käsh-kai] esiteltiin suurelle yleisölle ensimmäisen kerran syyskuussa Pariisi Motor Show’n yhteydessä. Nyt Qashqai rantautuu myös Pohjoismaihin, jossa sen ensiesiintyminen tapahtuu Helsinki Motor Show’ssa 30.11.-3.12.2006.

”Qashqai on meille Suomessa tärkeä auto. Siksi olemme tyytyväisiä, että Helsinki Motor Show ajoittuu vain muutaman kuukauden päähän Pariisin autonäyttelystä ja että pääsemme esittelemään Qashqain Suomessa jo nyt. Qashqai tulee vahvistamaan Nissanin asemaa entisestään”, kertoo Nissan Nordic Europen Suomen maajohtaja Arto Sillanpää.

”Qashqai on hieno osoitus Nissanin uudistumiskyvystä niin dynaamisen muotoilunsa, suorituskykynsä ja käytännöllisyytensä ansiosta. Tämä ajoneuvo tulee tekemään Nissanin brändiä tunnetuksi aidosti rohkeana, harkittuja ratkaisuja tekevänä ja innovatiivisena japanilaisena automerkkinä”, Sillanpää jatkaa.

Qashqai on ns. crossover-malli, jossa yhdistyvät henkilöauton ja nelivetomaasturin ominaisuudet. Ajoneuvo on suunnattu auton ostajille, jotka hakevat C-segmentin autoa dynaamisempaa muotoilua ja samalla perinteistä katumaasturia ketterämpää ajoneuvoa.

Qashqain myyntitavoite Euroopassa on keskimäärin yli 100 000 ajoneuvoa vuodessa. Arvioiden mukaan 80 prosentilla Qashqain ostajista ei ole aiemmin ollut Nissania. Ennen Qashqain hankkimista nämä ostajat ovat omistaneet C-segmentin hyvin varustellun ajoneuvon, pienikokoisen maasturin tai D-segmentin ajoneuvon.

Yksityiskohtaisia tietoja Qashqaista: www.nissaneurope-newsbureau.com

************************
Nissan Helsinki Motor Show’ssa osastolla 6i5

Esillä ovat ensi vuoden ensimmäisellä kvartaalilla myyntiin tuleva Qashqai, juuri Suomessa myyntiin tullut Navara, tänä vuonna lanseeratut Note ja Micra C+C, viime vuonna lanseerattu 350Z sekä nelivedot Murano, Pathfinder ja X-Trail.

Lehdistötilaisuus 30.11.2006 klo 11.00-11.15

Osastolla 30.11.2006 Nissan Nordic Europen toimitusjohtajan Mike Whitfieldin sekä Suomen maajohtaja Arto Sillanpään lisäksi

Fredrik Heinonen
viestintäjohtaja