Nissan Rumble – maailman ensimmäinen Facebook-tosi-tv käynnistyi

Suomen joukkueen kapteeni Jukka Hildén lahjoittaisi voittorahat koulukiusaamisen kukistamiseen

Maailman ensimmäinen vain Facebookissa esitettävä tosi-tv-show ja autokilpailu Nissan Rumble käynnistyi Kööpenhaminassa. Neljä pohjoismaista tiimiä kilpailevat toisiaan vastaan tunnettujen kapteenien johdolla huikeissa tehtävissä ja tempuissa ympäri Pohjoismaita. Voittajajoukkue pääsee lahjoittamaan 10 000 euroa valitsemalleen hyväntekeväisyys-kohteelle. Suomen joukkue lahjoittaisi voittorahat koulukiusaamisen vastustamiseen valtakunnalliselle KiVa Koulu -hankeelle.

Suomen joukkue – Jukka Hildén ja Joonas Puttonen – valitsivat hyväntekeväisyyskohteekseen koulukiusaamisen vastustamisen. ”Koulukiusaaminen on raukkamaista sekä kohtalokasta eikä siihen puututa tarpeeksi”, kommentoi Jukka Hildén tiiminsä valintaa. ”Muistakaa seurata ja tykätä, jotta saaraan lahjootus oikeeseen osotteeseen.”

KiVa Koulu on suomalainen koulukiusaamisen vastainen ohjelma koko koululle. Ohjelma tarjoaa opettajille runsaasti oppituntimateriaalia ja antaa koululle selkeän toimintamallin esille tulevien kiusaamistapausten käsittelyyn. Suomalaisista perusopetuksen kouluista yli 90% on mukana KiVa Koulussa. Osoitteesta www.kivakoulu.fi löytyy lisätietoa hankkeesta.

Autot liikkuvat vain Facebook-tykkäysten voimin

Nissan Rumble käynnistyy tänään 8. maaliskuuta Kööpenhaminasta ja päättyy 15. maaliskuuta Tukholmaan. Reitti kulkee myös Norjan ja Suomen läpi ja pysähtyy muun muassa Tampereella ja Helsingissä.

Tiimit suorittavat matkan varrella erilaisia tehtäviä ja lähettävät jatkuvasti päivityksiä, kuvia ja videoita Facebookiin. Suomen joukkueen sivu löytyy osoitteesta www.nissanrumble.fi. Tässä vauhdikkaassa autokisassa tarvitaan myös fanien panosta – autot liikkuvat ainoastaan Facebook-tykkäysten voimin. Päivän tapahtumista esitetään iltaisin koostejakso Facebookissa. Ensimmäinen jakso katsottavissa tänään 9.3. klo 21.00.

“Tämä uusi konsepti tarjoaa yleisölle taattua viihdettä. Luvassa on runsaasti huisia temppuja ja hauskoja tehtäviä, joita tiimit suorittavat reitin varrella. Joka päivä tiimeillä on yksi päätehtävä. Ja jos kisaa ei pääse seuraamaan Facebookin välityksellä 24/7, Facebookissa esitetään joka ilta kooste päivän tapahtumista”, kertoo Topi Salo tuotantoyhtiö Metronomesta. ”Tehtävät ovat taatusti odottamattomia ja tiimien täytyy todella laittaa kaikki peliin voittaakseen.”

Vauhdikkaat kapteenit takaavat mielenkiintoisen kisan

Facebookissa on jo käyty varsin värikästä ennakkokisaa tiimien kesken. Ruotsin joukkuetta luotsaava korkeushypyn entinen maailmanmestari Patrik Sjöberg on luvannut päihittää muut maat samaan tapaan kuin Suomi-Ruotsi -maaotteluissa ja Tanskan joukkueen kapteeni, stand up-koomikko Uffe Holm on tehnyt Duudson-tyylisen parodiavideon Suomen tiimin hiillostamiseksi. Tanskalaiset fanit ovat tehneet Rumblesta jopa laulun. Norjan joukkeen kapteeni, rock-laulaja Mariann Thomassen on puolestaan uhannut jättää miespuoliset kilpailijat kauas taakseen.

Lisätiedot:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe, gsm. 0400 440 301, jlaune@nissan-europe.com

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe, puh. 010 770 5101, terkkila@nissan-europe.com

Lisää kuvia ja lisätietoja: www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: