Nissan RUMBLE – maailman ensimmäinen kisa, jossa autot liikkuvat vain Facebook-tykkäysten voimin

Nissan Rumble on vauhdikas kilpailu, jossa pohjoismaiset joukkueet kilpailevat toisiaan vastaan julkkiskapteenin johdolla. Kyseessä on maailman ensimmäinen tosi-tv-show, jonka jaksot esitetään vain Facebookissa. Neljää tiimiä ajaa Nissanin crossovereilla eri puolilla Pohjoismaita etenevässä kisassa seitsemän päivän ajan. Mielenkiintoista on se, että autoja liikuttavat fanien Facebook-tykkäykset. Suomen joukkuetta luotsaa Jukka Hildén, joka etsii nyt itselleen kakkoskuljettajaa yleisön joukosta.

Viikon kestävä Nissan Rumble esitetään vain Facebookissa. Jokaista tiimiä voi seurata Facebookissa omilla sivuillaan, jonne tulee jatkuvalla syötöllä statuspäivityksiä, kuvia ja videoita tien päältä. Tiimit saavat kisan aikana erilaisia tehtäviä suoritettavaksi. Yleisö voi käydä tykkäämässä suosikkitiiminsä Facebook-päivityksistä, ja tällä tavoin antaa tiimille lisäkilometrejä ja mahdollistaa heidän etenemisen reitillä. Iltaisin päivän erikoistehtävästä ja muista tapahtumista tulee 20 minuutin mittainen koostelähetys, joka on katsottavissa Facebookissa.

Kilpailu starttaa Kööpenhaminasta 8. maaliskuuta. Reitti kiertää Göteborgin, Oslon, Lillehammerin, Kapellskärin, Naantalin, Tampereen ja Helsingin kautta Tukholmaan. Voittaja julkistetaan 15. maaliskuuta Tukholmassa. Voittajajoukkue pääsee lahjoittamaan 10 000 euroa haluamaansa hyväntekeväisyyskohteeeseen.

Joukkueita luotsaavat tunnetut julkkikset: Jukka “Duudson” Hildén, tanskalainen stand-up-koomikko Uffe Holm, ruotsalainen urheilija ja entinen korkeushypyn maailmanmestari Patrik Sjöberg ja norjalainen rock-laulaja Mariann Thomassen.

Jokaiseen tiimiin kuuluu myös apukuljettaja, joka valitaan yleisön joukosta. Rekrytointi alkaa tänään – katso tarkemmat hakuohjeet osoitteesta www.nissanrumble.fi.

Viihdyttävää kisailua rakkaiden naapurien kesken

Rumble tarjoaa taatusti hyviä kaksintaisteluja rakkaimpien naapuriemme eli ruotsalaisten, norjalaisten ja tanskalaisten kanssa. Tiimien vauhdikkaat kapteenit takaavat sen, että koko ajan tapahtuu, eikä jekuilta säästy taatusti kukaan.

“En malta odottaa, että päästään tien päälle remuamaan läpi Pohjoismaiden ja näyttämään muille tiimeille mistä suomalaiset on tehty.... Ruotsin kanssa otetaan taatusti uusinta viime vuoden jääkiekon maailmanmestaruuskisoista – 6-1!”, uhoaa Jukka Hildén, Suomen joukkueen kapteeni.

Ruotsin joukkueen kapteeni Patrik Sjöberg kertoo lähteneensä mukaan Rumbleen, koska tekee mielellään uusia ja odottamattomia asioita. ”Olen aina rakastanut autoja ja ajamista, joten kun minua kysyttiin mukaan, en miettynyt vastausta kauaa. Kilpailu muita Pohjoismaita vastaan on tuttua, olen tottunut lyömään suomalaiset Suomi-Ruotsi-maaotteluissa. Nyt lisätään vain tanskalaiset ja norjalaiset mukaan ja toistetaan tuttu kaava!”

Norjalainen laulaja Mariann Thomassen on myös todella innoissaan kisasta. ”Siitä tulee seikkailu olla mukana pohjoismaisessa autokisassa ja olen ylpeä saadessani edustaa Norjaa. Ja koko asiasta tekee vieläkin kiinnostavampaa se, että kyseessä on ensimmäinen reality-tv-show Facebookissa.”

”On aina hienoa päästä tukemaan tärkeää asiaa ja siinä on hyvä syy sille, että tahdon voittaa Nissan Rumblen. Mutta mahdollisuus päihittää muut kapteenit ja heidän joukkueensa tekee siitä vielä hauskempaa, pakko myöntää!” sanoo Tanskan joukkueen kapteeni Uffe Holm.

Kisakalustona neljä Nissan-crossoveria

Ainutlaatuinen kilpailu tarvitsee ainutlaatuiset autot. Jokainen tiimi ajaa Nissan crossoverilla: Qashqailla, Qashqai +2:lla, Jukella tai Muranolla.

“Nissan Rumble on täysin uudenlainen online-ralli”, sanoo viestintäjohtaja Taina Erkkilä Nissan Nordic Europelta. ”Nissan haluaa tarjota innovaatioita ja jännitystä kaikille, ja tämä kilpailu on hyvä esimerkki tavastamme toimia. Crossovereillamme on kaikki ominaisuudet mitä tässä kisassa tullaan tarvitsemaan – niin maaston kuin kaupunkiajo-ominaisuuksien suhteen. Jokaisen tiimin tehtävä on ajaa reitti sujuvasti läpi, suorittaa heille annetut tehtävät ja taistella voitosta.”

Kuka tahansa voi hakea kakkoskuljettajaksi – haku alkaa tänään

Kuka tahansa voi hakea oman maansa joukkueen kakkoskuljettajaksi. Ohjeet hakemiseen ovat nähtävissä sivulla www.nissanrumble.fi

Seuraa tiimejä Facebookissa:

www.nissanrumble.fi

www.nissanrumble.no

www.nissanrumble.se

www.nissanrumble.dk

Lisätietoja kilpailusta:

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311, gsm. 050-3000 409

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: