Nissan Rumble – tiimit valittu

Jukka Hildén lupaa päihittää ainakin ruotsalaiset

Nissan Rumble, maailman ensimmäinen vain Facebookissa esitettävä reality-tv-show, käynnistyy ensi viikolla. Suomen joukkueen kapteeni Jukka Hildén sai paljon hakemuksia etsiessään itselleen sopivaa kartturia. Valinta on nyt tehty, ja Jukan apuna muiden tiimien päihittämisessä on espoolainen Joonas Puttonen.

Suomen joukkuetta luotsaava Jukka Hildén uskoo tiimin tarjoavan hyvän vastuksen muille. "Lähetään pilke silmäkulmas haastamaan muita maita. Tarkootuksena ois hämmentää mahdollisimman paljon muita joukkueita, erityysesti keskittyen Ruottalaasiin", Hildén virnistää.

Suomen joukkueen apukuljettaja, espoolainen Joonas Puttonen on innoissaan viikon mittaisesta pestistä. “Kun kuulin tästä ensimmäistä kertaa radiossa ajattelin, että tuo on ihan tehty mulle”, Puttonen muistelee. ”Tykkään ajaa autoa ja Rumblessa pääsee vielä kilpailemaankin, erityisesti ruotsalaisia vastaan. Meidän joukkueen valttikortti on se, että me ollaan vähän hullumpia kuin muut. Jossain mainoksessa Jukka taisi tosin etsiä naispuolista kartturia, mutta saakin nyt tiimiinsä tällaisen karvanaaman”, Puttonen nauraa.

Julkkiskapteenien apuna muun muassa jokamiesluokan ennätysnainen

Tanskan tiimiä luotsaa stand up-koomikko Uffe Holm, joka on käynyt Jukan kanssa jo kiivasta ennakkopeliä Facebookissa. Kartturinaan Uffella on viisivuotiaasta asti kartingia harrastanut Nikolaj Jacobsen. Ruotsin tiimiä johtaa entinen korkeushyppääjä Patrik Sjöberg. Kartanlukijana hänellä on eniten ruotsinmestaruuksia jokamiesluokassa voittanut nainen, Jennika Jennerfors. Norjan joukkueen kapteenilla, rock-laulaja Mariann Thomassenilla on puolestaan tukenaan musiikkialan ammattilainen Billy Cockroach.

Viikon kestävää Nissan Rumblea voi seurata yksinomaan Facebookissa. Maiden tiimit lähettävät jatkuvasti paikallisille Facebook-sivuilleen postauksia, kuvia ja videoita – hektistä kisaa voi seurata lähes livenä. Tiimeille annetaan erilaisia tehtäviä. Fanit voivat auttaa suosikkitiimiään menestymään kisassa tykkäyksillä, jotka toimivat auton polttoaineena ja vievät tiimiä eteenpäin reitillä.

Joka ilta Facebookissa esitetään 20 minuuttia kestävä jakso päivän tapahtumista.

Voittajatiimi saa lahjoittaa 10 000 euroa haluamalleen hyväntekeväisyyskohteelle

Kisa alkaa Kööpenhaminasta 8. maaliskuuta ja se päättyy Tukholmaan 15. maaliskuuta. Reitti kulkee muun muassa Göteborgin, Oslon, Lillehammerin, Kapellskärin, Naantalin, Tampereen ja Helsingin kautta. Voittaja julkistetaan Tukholmassa 15. maaliskuuta. Voittajatiimi pääsee lahjoittamaan 10 000 euroa valitsemalleen hväntekeväisyyskohteelle.

Kaikkien maiden tiimejä voi seurata Facebookissa:

www.nissanrumble.fi

www.nissanrumble.se

www.nissanrumble.dk

www.nissanrumble.no

Lisätietoja kilpailusta:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 12 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin vuonna 2011 yli 528 000 autoa; mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä 24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: