NISSAN VAHVISTAA ASEMIAAN PORVOON ALUEELLA

Nissan Nordic Europe Oy ja Veljekset Laakkonen Oy tulevat solmimaan sopimuksen uusien Nissan-henkilö- ja pakettiautojen myynnistä Porvoon talousalueella. Veljekset Laakkonen Oy:n toimipiste sijaitsee Porvoon uusimmassa kauppakeskittymässä Kuninkaanportissa. Myös auktorisoitu Nissan-huolto tulee toimimaan samassa kiinteistössä. Veljekset Laakkonen aloittaa Nissan-liiketoiminnan 2.1.2008.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa sekä Baltiassa. Vuosittain alueella myydään noin 30 000 uutta Nissan-ajoneuvoa, joista Suomen osuus on noin 10 000. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Nissan Nordic Europella on 218 itsenäistä jälleenmyyjää, jotka myyvät vuosittain 30 000 uutta ajoneuvoa, joista Suomen osuus on 10 000.

Nissan on yksi maailman suurimmista autoalan yrityksistä. Sen viime tilikauden maailmanlaajuinen myynti oli 3 483 000 ajoneuvoa, joista noin 540 000 ajoneuvoa myytiin Euroopassa. Yhtiön palveluksessa työskentelee yli 183 000 henkilöä.

Veljekset Laakkonen Oy kuuluu Kauppahuone Laakkonen –konserniin, joka harjoittaa autokauppaa 17 kaupungissa ja 25 toimipisteessä.

Nissan Nordic Europe Oy, Suomen maajohtaja Mikael Franck,
mfranck@nissan-europe.com, puh. 040 516 0110,