NISSANILLE UUSI MYYNNIN JA MARKKINOINNIN JOHTAJA EUROOPPAAN

Nissan tiedotti tänään, että Paul Willcox on nimitetty Euroopan myynnin ja markkinoinnin johtajaksi (Senior Vice President, Sales and Marketing for Nissan in Europe) 1. heinäkuuta alkaen.

Willcox työskentelee tällä hetkellä Nissanin Iso-Britannian yhtiön Nissan Motor GB Ltd:n toimitusjohtajana. Euroopan myynti- ja markkinointijohtajana tähän asti toiminut, 20 vuotta Nissanilla työskennellyt, Simon Thomas etsii uusia haasteita ja on irtisanoutunut tehtävästään.

“Thomas on työskennellyt useissa tärkeissä tehtävissä Euroopassa ja Pohjois-Amerikassa. Hänen työnsä ansiosta olemme onnistuneet kasvattamaan merkittävästi Nissanin markkinaosuutta Euroopassa. Haluamme kiittää Simonia hänen merkittävästä panoksestaan Nissanilla ja toivotamme hänelle menestystä jatkossa,” sanoi Executive Vice President ja Nissanin Afrikan, Lähi-Idän, Intian ja Euroopan (AMIE) alueen johtaja Colin Dodge.

Paul Willcox aloitti Nissanin palveluksessa vuonna 1992 ja on toiminut useissa johtotehtävissä niin kansallisella kuin kansainvälisellä tasolla.

“ Willcox’in nimitys Euroopassa ajoittuu hetkeen, jolloin olemme ottamassa suuren edistysaskeleen kohti kärkiasemaa japanilaisten brändien keskuudessa Euroopassa, ”totesi Colin Dodge ja jatkoi: ”Olemme jo Venäjällä sekä Iso-Britanniassa ja Espanjassa saavuttaneet kärkiaseman, meidän Euroopan markkinoiden osuus kasvaa vuosittain ja vuonna 2010 saavutimme kaikkien aikojen ennätyksen kokonaismyynnissä. Willcox varmistaa, että Euroopan tiimimme tekee kaikkensa tämän vahvan kasvun jatkumiselle.”

Willcox jakaa työnsä toistaiseksi Iso-Britannian yhtiön ja Rollessa, Sveitsissä sijaitsevan Euroopan pääkonttorin Nissan International SA:n välillä ennen kuin siirtyy sinne vakituisesti 1.8.2011 lähtien.

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy,Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Nissan työllistää noin 12 500 henkilöä Euroopassa design-, tutkimus ja kehitys, tuotanto-, logistiikka- sekä myynti ja markkinointi -toiminnoissa. Kalenterivuonna 2010 yhtiö myi yli 555 000 ajoneuvoa sen 47 markkina-alueella Länsi- ja Itä-Euroopassa, Venäjä mukaan lukien. Lisäksi yhtiö tuotti Espanjan ja Iso-Britannian tehtaillaan lähes 530 000 autoa. Lisätietoja: http://www.newsroom.nissan-europe.com

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 170 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon

Keilaniemessä. www.nissan.fi

About Paul Willcox

Since 2008, Paul has served as Managing Director for Nissan Motor (GB) Ltd where he led the team to achieve strong results, including securing Nissan’s position as no 1 Japanese brand in that market and achieving over 100K in sales in FY10. From 2005, Paul served as Vice President, Strategy and Marketing for Europe and from 2003 as Marketing Director for Nissan GB.

After graduating with a degree in Management from the University of Lancaster in the UK, Paul started his career at Peugeot in the UK and joined Nissan in 1992 as Zone Sales Manager. Since joining Nissan, he has held a number of key positions in Pricing, Marketing, Sales, Corporate Planning and Fleet Sales both at European level and in the UK.