NISSANIN AUTOVEROUUDISTUKSEN MUKAISET HINTATIEDOT

Nissan Nordic Europe Oy on julkaissut tulevan autoverouudistuksen mukaisen mallistohinnastonsa. Uudet hinnat astuvat voimaan 1.1.2008 Suomen hallituksen esittämän verouudistuksen toteutuessa.

Hinnasto (ks. PDF-liite) sisältää seuraavien vuoden 2008 malliston autojen tiedot*:

• Micra
• Micra C+C
• Note
• Tiida
• Qashqai
• X-Trail
• Murano
• 350Z

Esimerkiksi Micran hinnanlasku varustetasosta riippuen on 1 110 euron ja 3 730 euron välillä. Noten hinnat taas laskevat keskimäärin 2 100 euroa. Tiidan kohdalla suurin hintamuutos on jopa 4 550 euroa.

Qashqain suosituimman dieselversion hinta laskee 31 830 eurosta 28 440 euroon. Eri varustetasot huomioon ottaen Qashqain hinnat laskevat keskimäärin 1 800 euroa. X-Trailin kohdalla taas esimerkiksi 2-litraisen manuaalidieselin hinta laskee 39 900 eurosta 37 400 euroon.

Nissan Nordic Europe Oy onnitteli marraskuun alussa Suomen hallitusta rohkeasta päätöksestä uudistaa autoveroa. Yleisen verotason alentaminen ja verotuksen kytkeminen päästötasoihin ovat juuri sellaisia toimenpiteitä, joita tarvitaan kestävän autoiluyhteiskunnan rakentamiseksi.

- Nopeasti uudistuneelle Nissan-mallistolle uusi verotuskäytäntö tarjoaa mielenkiintoisia mahdollisuuksia. Nissanin ympäristöohjelman, Nissan Green Program 2010:n tavoitteena on vähentää auton koko elinkaaren - ennen kaikkea käyttöajan - hiilidioksidipäästöjä merkittävästi, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n myyntijohtaja Timo Tähtinen.

* Nissan Pathfinderin hintatiedot julkaistaan lähiaikoina.

Nissan Nordic Europe Oy, myyntijohtaja Timo Tähtinen, puh. 010 770 5116, ttahtinen@nissan-europe.com

Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, puh. 010 770 5162, sporvali@nissan-europe.com

Kuvia median käyttöön ilman salasanaa:
www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> Passenger cars