NISSANIN LIIKEVOITTO 912 MEUR JA NETTOTUOTTO 566 MEUR TILIVUODEN 2007 ENSIMMÄISELLÄ NELJÄNNEKSELLÄ - Maailmalaajuisella tasolla myynti kasvoi 5,9 %

Nissan Motor Co., Ltd. konsernin nettotuotto sen ensimmäisen neljänneksen ajalta (tilikausi 1.4.2007-31.3.2008) oli noin 566 miljoonaa euroa*. Verrattuna vastaavaan ajanjakoon vuonna 2006 tuotto laski lähinnä korkeamman veroprosentin vuoksi 16,2 prosenttia.

Nissan myi huhti-kesäkuun aikana maailmanlaajuisesti kaikkiaan 875 000 autoa, mikä oli 5,9 prosenttia edellisvuotta enemmän. Nettotulot nousivatkin 10,7 prosenttia ollen noin 15 miljardia euroa.

Nissanin liikevoitto oli 912 miljoonaa euroa, mikä on noin kolme prosenttia aiempaa vähemmän. Liikevoitto oli 6,1 prosenttia. Varsinainen tuotto ylsi 929 miljoonaa euroon, jossa laskua oli 3,5 prosenttia.

- Ensimmäisen vuosineljänneksen tulokset olivat odotustemme mukaisia. Tähän vaikuttivat nykyinen mallistomme sekä nousseet raaka-ainekustannukset ja kohonnut veroaste. Pidämme kuitenkin koko tilivuotta koskevan ennusteemme ennallaan, sillä Nissan lanseeraa tänä vuonna useita uusia tuotteita, kuten Qashqain, Altiman, Livinan sekä Infiniti G35:n, kertoi Nissanin pääjohtaja Carlos Ghosn.

Vuonna 2007 Nissan lanseeraa maailmanlaajuisesti kaikkiaan 11 uutta autoa. Ensimmäisen vuosineljänneksen aikana lanseerattiin täysin uusi X-Trail, Altima coupe sekä kevyt kuorma-auto Atlas. Muita tilikauden uutuuksia tulevat olemaan Livina, Aprio sedan, Infiniti G37 coupe, Rogue, GT-R, Infiniti EX crossover-malli, Murano sekä King Cab -versio Frontier-Navarasta.

* Muuntokurssina käytetty 162,8 jeniä/euro tilivuoden tähänastisten keskikurssien mukaisesti.

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen, puh. 010 770 5245, fheinonen@nissan-europe.com