NISSANIN NELIVEDOT MUKANA RIIHIMÄEN ERÄMESSUILLA

Nissan jatkaa näyttävää osallistumistaan suomalaisiin erä- ja retkeily-tapahtumiin, kun Suomen merkittävin eräalantapahtuma järjestetään Riihimäellä 5-8.6.2008. Nissanin puolesta messukävijöille on luvassa paitsi katselmus autoalan laajimpaan nelivetomallistoon, myös mahdollisuus testata Nissan-nelivetoja paikan päällä.

- Riihimäen kansainväliset Erämessut on luontoharrastamisen laajin ja monipuolisin tapahtuma Suomessa. Messuilla on esillä eräalan viimeisimmät tuotteet ja palvelut. Niinpä Nissan haluaa olla mukana siellä, missä sen asiakkaatkin ovat. Eräkävijöiden keskuudessa Nissan tunnetaan etenkin nelivetomallistostaan ja sen edistyksellisestä ALL MODE -nelivetojärjestelmästään, kertoo Nissanin Suomen markkinointipäällikkö Iiro Jussila.

Nissanin viime syksynä Pohjoismaissa teettämän tutkimuksen mukaan lähes neljä viidestä nelivedon omistajasta kertoi hyödyntävänsä autoa vapaa-ajallaan, ja heistä lähes kolmannes nimenomaan metsästyksessä. Muita suosittuja neliveto-omistajien harrastusmuotoja olivat kalastus ja pilkillä käynti. Tällaisiin harrastuksiin kulkemiseen tuovat oman haasteensa haja-asutusalueiden kunnostamattomat tiet yhdessä vaihtelevien sääolosuhteiden kanssa.

- Nissan tarjoaa suomalaisille metsästyksestä, kalastuksesta, retkeilystä ja yleensä luonnossa liikkumisesta kiinnostuneille alan laajimman nelivetomalliston, josta jokainen voi valita itselleen sopivimman auton kodin ja harrastuksen välillä liikkumiseen. Tutkimukseemme osallistuneet nelivedon omistajat luottavat nimenomaan nelivedon kykyyn kulkea tavallisten teiden ulkopuolella, kun he suuntaavat parhaille patikointi-, sienestys-, marjastus-, metsästys- ja kalastuspaikoille. Lisäksi nelivetoa hyödynnetään mökille kulkemiseen ja asuntovaunuharrastukseen. Toisaalta monet ovat hankkineet nelivedon vetoautoksi erilaisten peräkärryjen ja trailereiden vetämiseen. Tilavassa autossa kulkee myös kookkaat harrastusvälineet, summaa Jussila.

Nissan järjestää halukkaille Erämessujen osallistujille koeajomahdollisuuden paikan päällä. Testattavana on viime syksynä uusiutuneet Nissan X-Trail, Pathfinder ja Navara-pick-up.

Nissanin osasto Erämessuilla: 706 (portin 3 läheisyydessä)
Lisätietoja messuista: www.riihimaenmessut.fi
Kuvia Nissanin nelivedoista: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre -> X-Trail/Pathfinder/Navara

***