NISSANIN VUODEN 2008 KESTÄVÄN KEHITYKSEN RAPORTTI

Nissan on julkaissut viidennen kestävän kehityksen raporttinsa. Vuoden 2008 raportissaan Nissan kertoo yhteiskuntavastuualoitteistaan (CSR) yhdeksällä eri avainalueella. Raportti sisältää tilivuoden 2007* aikana saavutetut tavoitteet sekä tiedot uusista tilivuodelle 2008 asetetuista tavoitteista. Tavoitteiden vuotuista kehitystä seurataan CSR-pistetaulukon avulla.

– Sidosryhmiemme huomio on selvästi kääntynyt kestävään kehitykseen liittyviin seikkoihin. Erityisesti yritykset ovat nyt entistä innostuneempia ja rohkaistuneempia soveltamaan kestävää kehitystä tukevia toimintatapoja. Kestävä kehitys ei ole enää vain asiantuntijoiden erikoisala: siitä on tullut osa liiketoimintaa, jonka edistämiseen kaikki voivat osallistua, kommentoi Nissanin pääjohtaja Carlos Ghosn.

Nissanin yhteiskuntavastuuyksikkö perustettiin vuonna 2005 hallitsemaan ja vahvistamaan yhtiön CSR-strategiaa, ylläpitämään suhteita eri sidosryhmiin ja kasvattamaan yhtiön ulkoista mainepääomaa. Vuonna 2006 Nissan kirjoitutti ensimmäisen toimintaperiaatteensa yhteiskuntavastuusta** ja määritteli sen yhdeksän avainaluetta (rehellisyys, taloudellinen osallistuminen, brändi, laatu, ympäristö, henkilöstö, turvallisuus, arvoketju ja filantropia). Vuonna 2006 perustettiin myös CSR-ohjausryhmä, joka valvoo CSR-pistetaulukon avulla yhtiön suoriutumista eri alueilla, analysoi riskejä ja mahdollisuuksia sekä asettaa yhtiölle tulevaisuuden tavoitteita.

Kestävän kehityksen raportti on luettavissa osoitteessa: www.nissan-global.com/EN/COMPANY/CSR/index.html

*1.4.2007-31.3.2008

**Nissanin CSR-toimintaperiaate
Maailmanlaajuisen toimintamme perustana ovat eettiset toimintatavat, vahva ja läpinäkyvä yritysjohtaminen sekä voimakas pyrkimys monimuotoisuuteen. Tavoitteenamme on ylläpitää yhtiön tuottoisaa kasvua ja samanaikaisesti edistää kestävälle pohjalle rakentuvaa yhteiskuntaa ja liikkumista sen osana. Kuuntelemme ja työskentelemme yhteistyössä sidosryhmiemme kanssa ympäri maailmaa herättääksemme luottamusta, luodaksemme mahdollisuuksia ja muodostaaksemme pysyvää arvoa pitkällä aikavälillä.

Lisätietoja: www.nissan-global.com/EN/COMPANY/CSR/index.html

Nissan Nordic Europe Oy - SUOMI, viestintäpäällikkö Stana Porvali, sporvali@nissan-europe.com, puh. 010 770 5162