Nissanista Rion 2016™ olympialaisten autosponsori

Rion 2016™ olympialaisista ja paralympialaisesta vastaava järjestelykomitea on julkistanut, että Nissan on kisojen virallinen autosponsori.

”Tämä kumppanuus on esimerkki Rio 2016™ -brandista sekä Brasilian markkinoiden vahvuudesta ja kiinnostavuudesta. Kuusi kuukautta kestäneissä neuvotteluissa oli mukana myös muita hakijoita. Nissanin ehdotus sisälsi yhtenäisen tuotevalikoiman, palvelut ja taloudellisen tuen, ja on siten ideaali autoyhteistyökumppani Rio de Janeiron olympialaisille”, sanoo Rio 2016™ kisojen puheenjohtaja Carlos Arthur Nuzman.

Rion olympialaiset saavat käyttöönsä 4500 erilaista ajoneuvoa, joilla kuljetetaan muun muassa urheilijoita, teknisiä toimitsijoita, lehdistöä, tiimejä, Olympiakomiteoiden jäseniä, kansainvälisten urheilujärjestöjen edustajia ja muita yhteistyökumppaneita. Kisojen aikana käytetään erityisesti puhtaan energian autoja (etanolia tai sähköä) Rion Olympialaisten kestävän kehityksen tavoitteen tukemiseksi.

”Olemme Nissanilla todella ylpeitä kumppanuudestamme Rio 2016™ -kisojen kanssa”, iloitsee Nissanin pääjohtaja Carlos Ghosn. ”Meillä on Brasiliaan hyvät yhteydet – vuonna 2014 avaamme Rio de Janeiron osavaltioon Resendeen uuden tuotantolaitoksen. Olympialaiset sopivat täydellisesti Nissanille. Olemme innolla mukana tekemässä Rion olympialaisista maailmanluokan tapahtumaa niin kaupungin, osavaltion kuin maankin tasolla.”

“Luotamme yhteistyökumppaniin, joka auttaa meitä selvittämään toiminnalliset haasteet tärkeillä osa-alueilla kuten kuljetuksissa ja toteuttamaan helppokulkuiset ja ympäristöä säästävät olympialaiset. Tämän Nissan takaa meille”, kommentoi Leonard Gryner, Rion Olympialaisten järjestelykomitean puheenjohtaja.

Kestävän kehityksen tavoitteiden lisäksi Nissanilla on kokonaisvaltainen suunnitelma tukea Rion kisojen tavoitteita, joihin kuuluu nuorien urheilijoiden tukeminen heidän tiellään kohti vuoden 2012 olympialaisia, kattavat ohjelmat positiivisen ja jatkuvan sosiaalisen vaikutuksen luomiseksi ja laajat markkinointitoimenpiteet olympialaiskokemuksen levittämiseksi ympäri Brasiliaa.

Rion 2012 olympialaisia ja kansallisia Olympiakomiteoita tukevat kansainväliset yhteistyökumppanit ovat Coca-Cola, Atos, Dow, GE, McDonalds, Omega, Panasonic, Procter and Gamble, Samsung ja Visa.

Katso myös video, kuinka Nissanin johto tutustui Brasilian joukkueen mukana Lontoon olympialaisten tapahtumiin ja toimintoihin valmistellessaan eksklusiivista autokumppanuutta Rion vuoden 2016 olympialaisiin, täältä: http://www.youtube.com/watch?v=7Hqgt6h2lIA&feature=player_embedded

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy,Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Nissan

Nissan Motor Co., Ltd. on Japanin toiseksi suurin autonvalmistaja ja Renault-Nissan-allianssin toinen osapuoli. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Jokohamassa. Nissanilla on yli 248 000 työntekijää kautta maailman, ja yhtiö myi yli 4,8 miljoonaa autoa vuonna 2011. Nissan on sitoutunut kehittämään innostavia ja innovatiivisia tuotteita kaikenlaisille asiakkaille. Yhtiön kattavaan tuotevalikoimaan kuuluu 64 Nissan- ja Infiniti-merkkistä automallia. Nissan on todellinen päästöttömän liikenteen edelläkävijä. Yhtiö teki historiaa lanseeraamalla maailman ensimmäisen edullisen ja massamarkkinoille suunnatun täysin sähkökäyttöisen auton, Nissan LEAFin. LEAF on saanut useita kansainvälisiä tunnustuksia, kuten arvostetun vuoden auton palkinnon Japanissa 2011–2012 sekä World Car of the Year -palkinnon vuonna 2011.

Lisätietoja Nissanin tuotteista ja palveluista sekä yhtiön sitoutumisesta kestävien liikennemuotojen kehittämiseen annetaan yhtiön verkkosivustolla osoitteessa http://www.nissan-global.com/EN/

Nissanin suunnittelu- ja tuotekehitysyksiköt, tuotantolaitokset ja logistiikka-, myynti- ja markkinointitoiminnot työllistävät Euroopassa yli 14 500 ihmistä. Yhtiön Espanjan, Ison-Britannian ja Venäjän tehtaissa valmistettiin viime vuonna yli 528 000 autoa – mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Nissanin Euroopan mallivalikoimaan kuuluu tällä hetkellä 24 monipuolista ja innovatiivista tuotetta, ja yhtiön tavoitteena on saavuttaa Euroopassa eniten myydyn japanilaisen automerkin asema.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Avainsanat: