SOSIAALINEN MEDIA MARSSII HYVÄNTEKEVÄISYYTEEN NISSANIN JOHDOLLA

– 13 000 euroa lasten ja nuorten mielenterveystyöhön

Nissan Nordic Europe lahjoittaa tänään 13 000 euroa lasten ja nuorten mielenterveystyöhön. Lahjoituksen taustalla on Micra Cuts -blogi, johon Suomen suosituimmat bloggaajat kirjoittivat puolen vuoden ajan. Bloggaajien käytössä ollut Nissan Micra huutokaupattiin huuto.netissä ja rahat lahjoitettiin bloggaajien valitsemaan hyväntekeväisyyskohteeseen.

- Huono-osaisuus siirtyy sukupolvelta seuraavalle. Mielenterveysongelmaisten vanhempien lapsista jopa 60 prosentilla on samoja ongelmia. Tämän vuoksi vapaaehtoistyömme kohteena ovat erityisesti ne lapset ja nuoret, joiden vanhemmilla näitä mielenterveysongelmia on, kertoo toiminnanjohtaja Timo Peltovuori Mielenterveyden keskusliitosta.

Huhtikuusta lähtien bloggaajalta toiselle kiertänyt Nissan Micra huutokaupattiin eilen 15.12. ja rahat lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen. Hankkeen taustalla oli uudenlainen blogi, joka keräsi 30 bloggaajaa yhteen. Blogin idea kuvastaa Nissanin ajatusta pyrkiä tekemään asioita uusilla ja ennakkoluulottomilla tavoilla.

- Kaikki tiedostavat, että sosiaalinen media on valtava voimavara. Interaktiivisuuden hyödyntäminen Micra Cuts –hankkeessa osoittautui myös mainioksi keinoksi kerätä rahaa hyvään tarkoitukseen. Olemme iloisia voidessamme lahjoittaa hankkeen tuoton lasten ja nuorten parissa tehtävän mielenterveystyön hyväksi, sanoo viestintäjohtaja Taina Erkkilä Nissanilta.

Bloggaajat aktivoituivat yli odotusten

Nissan käynnisti Micra Cuts -blogin huhtikuussa. Suomen eturivin bloggaajista kerättiin yhteensä kolmekymmentä henkilöä testaamaan viikoksi Nissan Micraa. Bloggaajat ottivat idean avosylin vastaan. Mitään vastaavaa ei ole Suomessa aiemmin tehty.

Viikon bloggaajan ainoa velvoite oli kirjoittaa omaa blogiaan Micra Cutsiin. Sisältöön Nissan ei puuttunut, vaan kirjoittajat saivat täysin vapaat kädet. Myös lukijoiden keskuudessa Micra Cuts sai suuren suosion, blogi tavoitti yli 22 000 lukijaa.

- Facebook ja muut edelläkävijät ovat osoittaneet, että niiden kautta todella tavoittaa ihmisiä. Meidän haasteemme oli saada ihmiset keskustelemaan, ja onnistuimme siinä toimimalla heidän ehdoillaan, sanoo Brand Manager Pia Porko Nissanilta.

Blogi huipentui joulukuussa, kun kirjoittajien käytössä ollut Nissan Micra päätettiin huutokaupata ja lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen. Sekä hyväntekeväisyyskohteen valinta että huutokauppa tapahtuivat luonnollisesti käyttäjien ehdoilla internetissä.

Nissan Nordic Europe Oy, Viestintäjohtaja Taina Erkkilä, p. 010 770 5311
Mielenterveyden keskusliitto, Toiminnanjohtaja Timo Peltovuori, p. 0500 438 858