SUOMESSA REKISTERÖITY  PUOLI MILJOONAA NISSANIA

Suomessa on nyt rekisteröity puoli miljoonaa Nissania.  Suomen 500 000:s Nissan on punainen Nissan Juke, joka luovutettiin uudelle omistajalleen Seinäjoen Käyttöautossa hiljattain.

Uusi omistaja Leena Järvinen on ajanut viimeiset kuusi vuotta Nissan Almeralla. ”Olin edelliseen autooni edelleenkin todella tyytyväinen, mutta aina silloin tällöin mietin autonvaihtoa.”

”13-vuotias poikani näki lehdessä jälleenmyyjän Nissan Juken mainoksen ja sanoi, että tuossa olisi hieno ja sopiva auto meille. Auto käytiin samana päivänä koeajamassa.” Järvinen kertoo ihastuneensa Jukeen saman tien ja ostopäätös syntyi nopeasti.

Nissan Suomessa

Nissan on aina ollut vahva merkki Suomen automarkkinoilla ja viime vuosina menestystuotteeksi on noussut Nissanin crossover-malli Nissan Qashqai ja farmariauton kokoluokkaa edustava Nissan Qashqai+2. Viime syksynä lanseerattu Nissan Juke tulee jatkamaan isoveljensä Qashqain menestystarinaa. Nyt maaliskuussa markkinoille saatiin myös suositun Nissan Micran neljäs sukupolvi, joka haastaa segmenttinsä kattavalla varustelullaan.

”Markkinaosuutemme Suomessa on Euroopan kärkeä”, iloitsee Nissan Nordic Europen Suomen maajohtaja Staffan Johansson. ”Vahvan malliston ansiosta meillä on hyvät näkymät myös kuluvalle vuodelle.”

Norjalaiset toivat ensimmäiset Datsunit tuotiin Eurooppaan vuonna 1960. Ensimmäisenä merkin virallisen maahantuonnin Eurooppaan aloitti kuitenkin Suomessa Aro-Yhtymä vuonna 1962. Vuonna 2006 Nissanin maahantuonti siirtyi Nissan Nordic Europelle, joka tuo Nissania maahan kaikissa Pohjoismaissa ja Baltiassa.

Nissan työllistää noin 12 500 henkilöä Euroopassa design-, tutkimus ja kehitys, tuotanto-, logistiikka- sekä myynti ja markkinointitoiminnoissa. Tilivuonna 2010 yhtiö myi yli 555 000 ajoneuvoa sen 40 markkina-alueella Länsi- ja Itä-Euroopassa, Venäjä mukaanlukien. Lisäksi yhtiö tuotti Espanjan ja Iso-Britannian tehtaillaan lähes 527 966 autoa.

Nissan Nordic EuropeNissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 180 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy

jlaune@nissan-europe.com,  p. 010 770 5139