Täysin uusi Qashqai avaa kaupungin

Näe Helsinki aivan uudella tavalla

Uusi Nissan Qashqai valtaa Pohjoismaiden ja Baltian maiden pääkaupunkien kadut helmikuun ja maaliskuun aikana erikoisella tavalla. Tallinnasta viime viikolla käynnistynyt tapahtuma on juuri käynnissä Riikassa ja Vilnassa. Sieltä se rantautuu tällä viikolla Helsinkiin ja Osloon, jatkaen ensi viikolla Kööpenhaminaan ja Tukholmaan. Suomessa AvaaHelsinki -nimeä kantavan tempauksen kaupunkioppaana toimii laulaja Kim Herold, jonka luotsaama crossover-tiimi etsii odottamattomia vastauksia kuluttajien internetissä ja sosiaalisessa mediassa lähettämiin kysymyksiin.

"Haluamme tuoda täysin uuden Qashqain sille ominaiseen kaupunkiympäristöön ja  tarjota kuluttajille innovatiivisia ideoita ja uusia vinkkejä pääkaupungista", kertoo Nissanin viestintäjohtaja Taina Erkkilä. "Olemme innoissamme tempauksesta, sillä se myös esittelee Nissanin myydyimmän mallin ominaisuudet - Qashqai on todellinen urbaani crossover, jonka uudet teknologiat helpottavat kuljettajan liikkumista ja tekevät ajokokemuksesta miellyttävän."

AvaaHelsinki -kampanja alkaa tänään 19. helmikuuta kysymysten keräämisellä. Kuluttajat voivat kysyä mitä tahansa he haluvat tietää tai löytää Helsingistä kampanjasivulla http://www.avaahelsinki.fi/ , Tvitterissä osoitteessa  www.twitter.com/NissanSuomi tai käyttämällä hashtagia #AvaaHelsinki #TäysinUusi  #Qashqai. Kysymyksiä kerätään viikon ajan, ja niihin haetaan vastauksia 27.2.-1.3. kolmen uuden Qashqain Street-tiimin kanssa suoratoistolähetyksessä.

Street-tiimiä johtaa laulaja Kim Herold, joka tuntee Helsingin kuin omat taskunsa. Street-tiimin ykkösautosta tulee jatkuva suoratoistolähetys, jota voi seurata osoitteessa http://www.avaahelsinki.fi/ torstaina klo 10:30-18:30, perjantaina klo 12-20 ja lauantaina klo 10-18. Sivuille kerätään vastauksia myös kuvien, videoiden ja tviittien muodossa. Kaikki tiimin löytämät vastaukset ovat nähtävissä nettisivujen lisäksi myös Kampin kauppakeskuksessa 6.-7.3. järjestettävässä tapahtumassa.

Nissan Qashqain menestystarina

Uudessa Qashqaissa on runsaasti innovatiivista teknologiaa kuten etutörmäyksen estojärjestelmä, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä, kaistavahti, kuljettajan vierystilanvalvonta ja älykäs pysäköintiavustin. Lisäksi siinä on myös uusi NissanConnect -järjestelmä, jossa on 7-tuumainen kosketusnäyttö. Uuden Connectin voi yhdistää älypuhelimeen ja siinä on niin musiikkiin, sosiaaliseen mediaan ja matkustamiseen liittyviä sovelluksia. Uudesta NissanConnect:ista löytyy myös aikaisemmin esitellyt Google®-haku ja Send To Car-toiminto, joiden ansiosta kuljettaja voi suunnitella reitin jo etukäteen kotona. Näitä työkaluja käytetään myös avaahelsinki-tempauksessa.

Ensimmäinen sukupolven Nissan Qashqai on ollut todellinen menestystarina. Vuonna 2007 lanseerattua crossoveria on myyty maailmanlaajuisesti jo yli 2 miljoonaa. Suomessa Qashqai on menestynyt jopa muuta Eurooppaa paremmin ollen myyntitilastojen ykkönen vuonna 2011 ja kivuten kolmossijalle myös viime vuonna - seitsemän vuotta markkinoille tulon jälkeen.

Lisää kuvia sekä esittelyvideon löydät täältä.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 14 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 635 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita, hyötyajoneuvoja sekä Nissan LEAFeja, joka on maailman suosituin täyssähköauto. Nissan LEAFin käyttäjistä 97 prosenttia on tyytyväisiä autoonsa, ja 95 prosenttia on valmiita suosittelemaan autoa myös ystävilleen.  Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 181 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: