Uudelle Nissan Qashqaille jo Vuoden auto 2014 -titteli WhatCar?-lehdeltä

Uusi Nissan Qashqai on valittu WhatCar?-lehden Vuoden autoksi 2014. Tuomarit antoivat uuden Qashqaille kiitosta designista, hienostuneisuudesta ja siitä, että auto tarjoaa rahalle vastinetta. Tuomarit kiinnittivät huomiota myös korkeaan varustelutasoon ja alhaisiin päästölukemiin. Lehden lukijoiden valinta oli puolestaan uusi Nissan X-Trail.

Täysin uusi Qashqai on jo nyt saavuttanut yhden autoalan arvostetuimmista tunnustuksista - WhatCar? -lehden Vuoden auto 2014 -tittelin. Tuomaristo valitsi uuden Qashqain mallistosta suosikkimallikseen Nissan Qashqai 1.5 dCi Acenta 2WD:n. Tuomaristo ylisti sen hienostuneisuutta, ketteryyttä ja alhaisia käyttökustannuksia. Lisäksi se kiinnitti erityishuomiota uuden Qashqain mukavuuteen, tiloihin ja vähäpäästöisiin moottorivaihtoehtoihin - CO2-päästöt ovat alimmillaan vain 99g/km.

"Uusi Qashqai tuo ensiluokkaista tyyliä autoluokkaan, joka jo tähän asti oli täynnä taidokkaita ja kiinnostavia vaihtoehtoja. Sen sisätilat ovat linjassa tyylikkään ulkonäön kanssa ja se on erittäin hyvä perheauto. Qashqai tarjoaa rahalle vastinetta erinomaisesti ja se on todellakin Vuoden auto -tittelin arvoinen", What Car?-lehden päätoimittaja Chas Hallett lisää.

Uusi Qashqai tulee myyntiin helmikuun lopulla ja sen hinnat alkavat 22 691 eurosta.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 695 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: