Uudelle Nissan Qashqaille täydet 5 tähteä EuroNCAP-testissä

• Uudelle Nissan Qashqaille maksimipisteet kuljettajan etu- ja sivutörmäyssuojasta
  • Erinomainen suoritus lapsimatkustajien suojaamisessa
  • Innovatiiviset Safety Shield -turvajärjestelmät auttavat ehkäisemään onnettomuuksia

Uudessa Qashqaissa on useita innovatiivisia turvaominaisuuksia, jotka auttoivat Qashqaita saavuttamaan korkeimman mahdollisen arvosanan - täydet viisi tähteä - entisestään tiukentuneessa EuroNCAP -testissä. Uuden Qashqain myynti käynnistyi virallisesti 24. helmikuuta.

Korkeita arvosanoja turvallisuudesta

Etutörmäyksessä matkustamon rakenteet säilyttivät hyvin muotonsa. Testinuket osoittivat, että kuljettajan ja etumatkustajan polvet ja reidet saivat hyvän suojan. Qashqai sai maksimipisteet kuljettajan turvallisuudesta, kuljettajaa simuloivan nuken koko keho sai hyvän suojan. Myös sivutörmäystestissä kaikki vartalonosat saivat erinomaisen suojan, ja Qashqai sai tältäkin osa-alueelta täydet pisteet.

Uusi Qashqai on suunniteltu tarjoamaan parhaan mahdollisen suojan lapsimatkustajlle ja sai testissä hyvän arvosanan myös tällä osa-alueella. Dynaamisten testien perusteella Qashqai saavutti maksipistemäärän 1,5-vuotiaan lapsimatkustajan turvallisuudessa. Lisäksi Qashqain etupuskuri sai maksimipisteet jalankulkijan jaloille antamasta suojasta.

Turvallisuusasiat mukana suunnittelussa alusta pitäen

Kehittyneet turvajärjestelmät ovat yksi avaintekijä Qashqain vahvalle menestykselle EuroNCAP-testissä ja niiden joiden ansiosta niin kuljettajan kuin matkustajien passiivinen turvallisuus on korkealla tasolla. Uuden Qashqain Safety Shield -järjestelmiin kuuluvat muun muassa etutörmäyksen estojärjestelmä aktiivisella hätäjarrutustoiminnolla, kuljettajan vireystilanvalvonta, kaistavahti ja liikennemerkkien havainnointijärjestelmä. Lisäksi uudessa Qashqaissa on kuolleen kulman varoitusjärjestelmä ja liikkuvien kohteiden tunnistusjärjestelmä, joista molemmat hyödyntävät Nissanin kiitosta saanutta Around View Monitor -kamerajärjestelmää.

Uusi Qashqai vie toisen sukupolven crossoverit uudelle tasolle

Ensimmäistä mallia myytiin yli kaksi miljoonaa yksilöä. Uudessa mallissa yhdistyvät tyylikkyys, edistyksellinen teknologia ja ainutlaatuinen muotoilu.

Uusi Qashqai valmistetaan ennätyksiä rikkoneella Sunderlandin tehtaalla, jonka tuotantolinjalta valmistuu uusi malli joka 61. sekunti. Uusi Qashqai on myös saavuttanut jo merkittäviä tunnustuksia kuten WhatCar?-lehden Vuoden auto 2014 -palkinnon.

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 14 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 635 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita, hyötyajoneuvoja sekä Nissan LEAFeja, joka on maailman suosituin täyssähköauto. Nissan LEAFin käyttäjistä 97 prosenttia on tyytyväisiä autoonsa, ja 95 prosenttia on valmiita suosittelemaan autoa myös ystävilleen.  Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 181 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: