UUDEN, VÄHÄPÄÄSTÖISEN NISSAN MICRAN HINNAT JULKISTETTIIN

Uusi vähäpäästöinen Nissan Micra tulee Suomeen tammikuussa. Micran vakiovarustelista on markkinoiden kattavin ja hinta erittäin kilpailukykyinen.

Nissan Micra on saatavissa neljällä varustetasolla. Jo Visia-varustetasoon kuuluu paljon sellaisia varusteita, jotka eivät ole itsestäänselvyyksiä kyseisen kokoluokan autoissa. Visia-varustetasoon kuuluvat vakiona muun muassa kuusi turvatyynyä ja ESP-ajonvakautusjärjestelmä.

Micran matkustamo on tehokkaan suunnittelun ansiosta entistä tilavampi. Pitkän kattolinjan myötä Micrassa on korkea pääntila myös takapenkillä. Uuden alustan ansiosta uusi Micra on ketterä ja mukava ohjattava. Hyödyllinen ja innovatiivinen teknologia, kuten esimerkiksi peruutustutka ja pysäköintitilan mittaava järjestelmä, tekevät kaupunkiajosta vähemmän stressaavaa.

Uuden Micran CO2-päästöt on saatu niin alas, että se on todella kilpailukykyinen omassa luokassaan.  Micra tulee aluksi markkinoille kolmisylinterisellä 1.2-litraisella moottorilla jossa on tehoa 80 hv ja vääntöä 110 Nm ja jonka CO2-päästöt ovat varsin alhaiset, 115 g/km. Keväällä moottorivalikoima laajenee toisella mekaanisesti ahdetulla versiolla, joka tuottaa päästöjä vain 95 g/km.

Micran hinnat (katso tarkempi hinnasto liitteenä):

Varustelutaso                                                   Hinta alkaen

Visia City (1.2L 80 hv 5 M/T*)                           13 260 €

Visia (1.2L 80 hv 5M/T)                                    13 890 €

Acenta (1.2L 80 hv 5 M/T)                                14 790 €

Tekna (1.2L 80 hv 5 M/T)                                 17 290 €

* Visia-varustelu ilman ilmastointia

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, jlaune@nissan-europe.com , 010 770 5139

Nissan työllistää noin 12 500 henkilöä Euroopassa design-, tutkimus ja kehitys, tuotanto-, logistiikka- sekä myynti ja markkinointi -toiminnoissa. Kalenterivuonna 2009 yhtiö myi yli 498 000 ajoneuvoa sen 40 markkina-alueella Länsi- ja Itä-Euroopassa, Venäjä mukaan lukien. Lisäksi yhtiö tuotti Espanjan ja Iso-Britannian tehtaillaan lähes 391 000 autoa. Lisätietoja:

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 170 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi