BASE-HYPPÄÄJÄ VASTAAN 370Z NISMO

• Nissan vie uudessa Nismo-videossa suorituskykyanalyysin aivan uudelle tasolle
  • Nismo Athletes -tiimin Peter Pyzera haastaa BASE-hyppääjä David Barlian henkeäsalpaavassa, Sveitsin Alpeilla kuvatussa videossa
  • Huipputekniset biometriset valjaat rekisteröivät molempien biometriset tiedot alastulon aikana
  • Videossa esitelty Nismon JukeRide-suoritusanalyysiteknologia tukee Nissanin kuljettajien koulutusohjelmaa

Nissan julkaisi ensimmäisen videon Nismo-lyhytelokuvien sarjasta, jonka tarkoituksena on esitellä yhtiön Nismo-katuautojen ja Nismo Athletes -kilpatiimin menestyksen taustalla olevaa huipputeknologiaa ja seikkailuhenkeä.

"Nismo Vs. Wingsuit" on kuvattu Susten-solan henkeäsalpaavissa maisemissa Sveitsissä. Huippujännittävässä kaksiminuuttisessa Saksan viimevuotinen Nissan GT Academy -voittaja Peter Pyzera ottaa mittaa maailmanlaajuisesti tunnetusta BASE-hyppääjästä Dave Barliasta.

Barlia saavuttaa miltei 1400 metrin pudotuksen aikana parhaimmillaan 210 km/h:n nopeuden - vain kuuden metrin etäisyydellä kallioseinämästä. Sillä välin Pyzera kaahaa 370Z Nismollaan mutkittelevaa vuoristotietä ehtiäkseen alas ennen amerikkalaista.

Filmi esittelee Nismon testilaboratoriossa kehitettyä huipputeknologiaa, kuten biometriset valjaat ja JukeRide-järjestelmän, joita hyödynnetään Nismo Athletes -tiimin kuljettajien koulutuksessa. Teknologia tukee suorituskyvyn maksimointiin tähtäävää rankkaa koulutusohjelmaa, jonka ansiosta Nismo Athletes -kuljettajat kilpailevat tasapäisesti maailman huippujen kanssa vain kolmen kuukauden intensiivisen koulutuksen jälkeen.

Alas päästyään Peter Pyzera kommentoi kokemusta seuraavasti: "Se oli uskomattoman hienoa! Näin Daven yläpuolellani, ja minun täytyi vain keskittyä siihen, että ehtisin ennen häntä. Jälkeenpäin kävimme läpi biometristen valjaiden keräämät tiedot. Niistä pystyin näkemään, minä hetkinä keskittymiseni ajamiseen oli sataprosenttista.  Kokemus oli paitsi hauska, myös hyödyllinen, sillä saadut tiedot auttavat minua parantamaan suorituskykyäni ja valmistautumaan seuraavaan kisaan."

Nismo Athletes -tiimin apuna on uusinta huipputeknologiaa edustavia laitteita, kuten kehon koostumusta analysoiva In-Body-laite, keskittymisen ja rentoutumisen yhdistämiseen valmentava Brainwave Monitor, reaktionopeutta parantava Batak-konsoli sekä kilpailusimulaattori, jonka ansiosta tiimin kuljettajat voivat harjoitella ajamista käytännöllisesti katsoen millä tahansa kilparadalla.

Tänä vuonna viidennen kerran järjestettävä GT Academy on Nissanin ja PlayStationin® järjestämä kilpailu, joka yhdistää virtuaalisen ja todellisen kilpa-ajon maailmat ja tekee kuljettajan urasta haaveilevien nuorten unelmista totta. Nissan seuloo kilpailussa kunnianhimoisia uusia kykyjä nopeimpien virtuaalikuljettajien joukosta. Kokonaiskilpailun voittaja saa palkinnoksi vuoden sopimuksen Nissanin kanssa ja mahdollisuuden kilpailla huipputason kilpasarjassa.

Nissanin Nismo-moottoriurheiluosaston inspiroima GT Academy korostaa yhtiön teknologista edistyneisyyttä ja sitoutumista ainutlaatuisten elämysten tarjoamiseen asiakkaille.

Voit katsoa videon osoitteessa:

Lisätietoja filmin teosta annetaan osoitteessa http://www.newsroom.nissan-europe.com/fi/fi-fi/Media/Media.aspx?mediaid=110107

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 695 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: