Nissan LEAFin myynti ylitti 10 000 autoa Nissan Nordic Europen alueella

• Täysin sähkökäyttöisen Nissan LEAFin myynti on ylittänyt maagisen 10 000 auton rajan Nissan Nordic Europen (NNE) toimialueella
  • Kautta maailman Nissanin uraauurtavaa sähköautoa on myyty jo yli 100 000 kappaletta - tätä virstanpylvästä juhlistettiin omalaatuisella erikoisversiolla, joka on päällystetty sadallatuhannella kolikolla

Maailman suosituin sähköauto Nissan LEAF on yltänyt lyhyen historiansa aikana todella vaikuttaviin myyntilukuihin sekä maailmanlaajuisesti että Nissan Nordic Europen toimialueella.

NNE:n alueella myynti on jo ylittänyt 10 000 auton rajan, vaikka LEAF on ollut myynnissä vasta reilut kaksi vuotta. LEAF on saanut erityisen hyvän vastaanoton Norjassa ja menestynyt erinomaisesti myös Ruotsissa, Tanskassa ja Virossa.

"Norjassa valtio on tukenut päästöttömien autojen myyntiä poikkeuksellisella tavalla, joten LEAF on pärjännyt siellä alusta asti loistavasti.   LEAF on menestynyt alusta asti erittäin hyvin ja oli Norjan kolmanneksi myydyin henkilöauto viime vuonna", kertoo viestintäjohtajana Pohjoismaissa ja Baltian maissa toimiva Taina Erkkilä. "Olemme iloisia huomatessamme, että muut markkina-alueet seuraavat Norjan esimerkkiä ja kehittyvät positiivisesti."

Uusimpana trendinä LEAFin suosio on kasvamassa kaupunkien lisäksi myös haja-asutusalueilla. LEAF on paitsi ympäristöystävällinen, myös erittäin taloudellinen vaihtoehto perheautoksi. LEAFin omistajista 95 % suosittelisi sitä myös muille.

Nissan on ollut myös ensimmäisten joukossa tukemassa sähköautojen pikalatausinfrastruktuurin kehittämistä Pohjoismaissa ja muualla Euroopassa. Yhtiö on edistänyt paikallisen latausinfrastruktuurin luomista Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa lahjoittamalla yli 50 pikalaturia.

"Nissan LEAF on täyssähköautojen edelläkävijä. Viimeisten kahden ja puolen vuoden aikana LEAF on muuttanut merkittävästi ihmisten käsityksiä sähköautoista. Itse asiassa parasta mainosta LEAFille ovat tyytyväiset omistajat, jotka ylistävät autoaan aina, kun saavat siihen tilaisuuden. Olemme vakuuttuneita siitä, että LEAF jatkaa menestyskulkuaan Pohjoismaissa", Erkkilä toteaa.

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 14 500 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 635 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita, hyötyajoneuvoja sekä Nissan LEAFeja, joka on maailman suosituin täyssähköauto. Nissan LEAFin käyttäjistä 97 prosenttia on tyytyväisiä autoonsa, ja 95 prosenttia on valmiita suosittelemaan autoa myös ystävilleen.  Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 181 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: