Uuden Nissan Noten myynti alkaa

Uudessa Nissan Notessa on useita teknisiä ominaisuuksia, jotka nähdään nyt ensimmäistä kertaa B-segmentin autossa. Näitä ovat muun muassa Safety Shield -järjestelmä sekä huipputekninen Around View Monitor -kamerajärjestelmä. Uuden Noten myynti alkaa 16. lokakuuta ja hinnat alkavat 15 289 eurosta.

Uusi Note on suunniteltu Euroopassa ja se on räätälöity erityisesti eurooppalaisten asiakkaiden mieltymyksiin. Auton suunnittelusta oli vastuussa Nissan Technical Centre Europe (NTCE) Isossa-Britanniassa ja Espanjassa. Uusi Note valmistetaan Nissanin Sunderlandin tehtaalla (NMUK) Englannissa.

Uuden Noten muotoilu ja teknologia ovat jo herättäneet asiakkaiden kiinnostuksen. Sen odotetaan olevan yksi Nissanin parhaiten myyvistä malleista ja myyvän Euroopassa yli 100,000 autoa vuodessa.

"Uudella Notella on suuri rooli uudessa tuotevalikoimassamme. Siinä yhdistuvät dynaaminen muotoilu ja premium-tason teknologiat. Monet Safety Shield -järjestelmän ominaisuudet ovat tarjolla ensimmäistä kertaa B-segmentin autossa. Me haluamme, että nämä ominaisuudet ovat kaikkien saavutettavissa.", sanoo viestintäjohtaja Taina Erkkilä Nissan Nordic Europesta.

Safety Shield -järjestelmä

Safety Shield -järjestelmään on integroitu useita turvallisuusjärjestelmiä, jotka olivat aiemmin tarjolla vain huomattavasti hinnakkaampiin premium-malleihin. Safety Shield -järjestelmään kuuluvat kuolleen kulman varoitusjärjestelmä, kaistavaroitin sekä liikkuvien kohteiden tunnistusjärjestelmä. Järjestelmät hyödyntävät auton taakse sijoitettua laajakuvakameraa, joka antaa selkeän kuvan säällä kuin säällä sisäänrakennetun pesu- ja puhalluskuivaustoiminnon ansiosta.

Uudessa Notessa on ensimmäisenä B-segmentin autona Nissanin kiitelty Around View Monitor (AVM) -kamerajärjestelmä, jonka neljä kameraa näyttävät selkeän lintuperspektiivinäkymän auton ympäristöstä. Huipputekninen, mutta helppokäyttöinen järjestelmää helpottaa pysäköintiä ja tekee ajamisesta kaupungissa nautittavampaa.

CO2-päästöt alhaisimmillaan 92g/km

Uuden Noten moottorivalikoimaan kuuluvat alkuvaiheessa 1.2-litrainen bensamoottori (80 hv) sekä 1.5-litrainen dCi-moottori (90 hv). Bensamoottorin yhdistetty kulutus on 4,7 l/100 km ja CO2-päästöt 109 g/km. Diesel-Noten yhdistetty kulutus on puolestaan 3,6 l/100km ja CO2-päästöt vain 92g/km.

Varustetasoja on kolme: Visia, Acenta ja Tekna. Kaikissa varustelutasoissa on vakiona Stop/Start-järjestelmä. Safety Shield -järjestelmä kuuluu vakiona Tekna-varustetasoon ja se on saatavissa lisävarusteena (Tech Pack) myös Acenta-malleihin.

Hinnat alkaen

Nissan Note 1.2 5MT           Visia City                  15 289 €

Nissan Note 1.2 5MT           Visia                         15 790 €

Nissan Note 1.5 dCi 5MT      Visia City                 18 390 €

Nissan Note 1.5 dCi 5MT      Acenta                     19 989 €

Uusi Nissan Note on nähtävillä ja koeajettavissa kaikilla Nissan-jälleenmyyjillä viikkonloppunäyttelyssä 19.-20.10.2013.

Katso video uudesta Nissan Notesta täältä: http://www.newsroom.nissan-europe.com/fi/fi-fi/Media/RelatedVideos.aspx?mediaid=109981

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 695 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Seuraa meitä: www.facebook.com/NissanSuomi, twitter.com/NissanSuomi

Avainsanat: