Nissan X-Trail tulossa Eurooppaan ensi kesänä

• Täysin uusi Nissan X-Trail saapuu Eurooppaan kesällä 2022
  • CMF-C perusrakenteen ansiosta täysin uusi Nissan X-Trail on yhdistelmä ketteryyttä, mukavuutta ja monipuolisia teknologioita.
  • Täysin uusi Nissan X-Trail on varusteltu Nissanin e-POWER voimalinja, mikä on avain älykkäämpään liikkumiseen

Kesällä 2022 Nissanin crossover-mallisto täydentyy täysin uudella, koko perheen tarpeisiin sopivalla Nissan X-Trail–mallilla. Auto esitellään tänään 19.4. Auto Shanghai 2021 –messuilla.

Serkkunsa Qashqain tavoin X-Trail perustuu CMF-C –perusrakenteelle. Kuljettajaa avustavien järjestelmien sekä parannetun suorityskyvyn lisäksi täysin uusi X-Trail tulee myös saataville uudella e-POWER-voimalinjalla.

Täysin uusi X-Trail edustaa mallin neljättä sukupolvea säilyttäen aiempien mallien urheilullisen muotoilun sekä monikäyttöiset sisätilat. Täysin uusi Nissan X-Trail on yhdistelmä tilaa, turvallisuutta sekä viimeisimpiä teknologioita, jotka tekevät matkanteosta miellyttävää.

Nykyisen mallin tavoin täysin uusi X-Trail on saatavilla taitettavalla kolmannella istuinrivillä, mikä tarjoaa tarvittaessa 2 lisäpaikkaa matkustajille, pitäen kuitenkin auton ulkomitat kompakteina.

e-POWER

Täysin uusi X-Trail tulee saataville Nissan e-POWER voimalinjalla, joka on innovatiivinen osa Nissanin älykkään autoilun (Intelligent Mobility) strategiaa. Ainutlaatuisen e-POWER –voimalinjasta tekee sen kyky käyttää polttomoottoria sähkön tuottamiseen samalla, kun sähkömoottori pitää pyörät pyörimässä. Tämä mahdollistaa moottorin optimaalisen toiminnan, minkä ansiosta polttoaineenkulutus sekä CO2-päästöt ovat  pienempiä perinteiseen polttomoottoriin verrattuna. e-POWER on innovaatio asiakkaalle, joka ei tunne itseään vielä valmiiksi täyssähköautolle, mutta haluaa nauttia sähköisen voimalinjan eduista.

4 -vetomallien myötä täysin uusi X-Trail on täydellinen valinta myös seikkailunhaluisille. Edistyksellinen ajo-olosuhteiden mukaan mukautuva nelivetojärjestelmä sopii loistavasti lumelle, hiekkateille tai muihin haastaviin olosuhteisiin. Se on erinomainen valinta niin tiellä kuin sen ulkopuolellakin.

Crossover-valikoima

Täysin uuden X-Trailin saapuminen kesällä 2022 tuo täydennystä Nissanin crossover mallistoon.

Marraskuussa 2019 lanseeratun toisen sukupolven Juken, heinäkuussa 2020 julkistetun täysin sähköisen Ariyan ja helmikuussa 2021 julkistetun ikonisen, kolmannen sukupolven Qashqain jatkona täysin uusi X-Trail on osoitus Nissanin rohkeasta ja innovatiivisesta pyrkimyksestä kohti sähköistettyä tulevaisuutta. Tämä Nissanin strategia tunnetaan nimellä Nissan NEXT.

“Nissanin valikoiman uudistaminen jatkuu. Uusi X-Trail pysyy uskollisena Nissanin crossover-muotoilulle, joka on niittänyt menestystä aina ensimmäisestä vuonna 2001 lanseeratusta mallista lähtien. Uusi X-Trail tarjoaa entistä enemmän taloudellisuutta, hienostuneisuutta sekä käyttäjäkeskeisiä teknologioita. Uusi X-Trail on täydellinen lisä Nissanin sähköistettyyn crossover-valikoimaan, tarjoten käyttäjälleen erinomaisen, päivittäisiin tarpeisiin soveltuvan, sähköistetyn crossover-kokemuksen” - Guillaume Cartier, Vice Chairman for Africa, Middle East, India, Europe and Oceania region (AMIEO).

Lisää kuvia: https://global.nissannews.com/en/releases/nissan-displays-diverse-lineup-at-auto-shanghai2021

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan on maailmanlaajuinen ajoneuvovalmistaja, joka myy yli 60 mallia Nissan-, INFINITI- ja Datsun-tuotemerkeillä. Tilikaudella 2018 yhtiö myi 5,52 miljoonaa ajoneuvoa maailmanlaajuisesti, ja sen liikevaihto oli 11,6 biljoonaa jeniä. Nissanin maailmanlaajuinen pääkonttori Yokohamassa Japanissa hallinnoi toimintaa kuudella alueella: Aasiassa ja Oseaniassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Intiassa, Kiinassa,  Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa sekä Pohjois-Amerikassa. Nissan on tehnyt yhteistyötä ranskalaisen autovalmistaja Renaultin kanssa vuodesta 1999 alkaen ja hankki 34 prosentin osuuden Mitsubishi Motorsista vuonna 2016. Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin yhteenlaskettu myynti oli 10,76 miljoonaa ajoneuvoa kalenterivuonna 2018

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi suurimmista euroopan ulkopuolisista valmistajista euroopassa, ja se työllistää yli 16 000 työntekijää suunnittelussa, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa, logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Vuonna 2019 Nissanin tehtaat Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä tuottivat noin 465 000 ajoneuvoa, mukaan lukien palkitut crossoverit, hyötyajoneuvot ja täyssähköinen Nissan LEAF. Nissanin tavoitteena on saavuttaa nollapäästöt ja kuolemantapausta liikenteessä Nissan ajoneuvoissa, hyödyntäen Nissanin Intelligent Mobility teknologioita. Tämä kokonaisvaltainen lähestymistapa tulevaisuuden liikkumiseen ohjaa Nissanin tulevien mallien suunnittelua yrityksen  päätöksiä siitä, kuinka autoilla ajetaan, minkälaisia voimalinjoja niissä käytetään ja miten autot integroituvat yhteiskuntaan.

Nissan Nordic Europe Oy

Nissan Nordic Europe Oy on maahantuoja sekä myynti ja markkinointi yhtiö joka edustaa Nissania Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Yrityksellä on noin 175 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Lisätietoja tuotteistamme, palveluistamme ja sitoutumisestamme kestävään liikkumiseen löydät osoitteesta nissan-global.com. Voit myös seurata meitä on FacebookInstagramTwitter sekä LinkedIn ja katsoa kaikki uusimmat videomme YouTube.