Uusi Suomen maajohtaja Nissanille

Miia Niskanen-van Bolderen, Sales Operations Manager, on nimitetty Nissan Nordic Europen Suomen maajohtajaksi alkaen 1. huhtikuuta.

Miia Niskanen-van Bolderen aloitti Nissan Nordic Europen palveluksessa vuonna 2006 ja on sittemmin työskennellyt useissa tehtävissä, kuten autojakelussa, yritysmyynnin markkinointipäällikkönä ja hyötyajoneuvojen tuote- ja markkinointipäällikkönä.

Väliaikaisena maajohtajana ennen Miian aloittamista 1. huhtikuuta toimii Nissan Nordic Europen Customer Quality & Dealer Network Development Director Sanna Kaipia. Tommi Luopajärvi jatkaa uraansa organisaation ulkopuolella. Tommi työskenteli Suomen maajohtajana vuoden 2018 alusta helmikuun 2021 loppuun.

Nissan Motor Co., Ltd.

Nissan on maailmanlaajuinen ajoneuvovalmistaja, joka myy yli 60 mallia Nissan-, INFINITI- ja Datsun-tuotemerkeillä. Tilikaudella 2018 yhtiö myi 5,52 miljoonaa ajoneuvoa maailmanlaajuisesti, ja sen liikevaihto oli 11,6 biljoonaa jeniä. Nissanin maailmanlaajuinen pääkonttori Yokohamassa Japanissa hallinnoi toimintaa kuudella alueella: Aasiassa ja Oseaniassa, Afrikassa, Lähi-idässä ja Intiassa, Kiinassa,  Euroopassa, Latinalaisessa Amerikassa sekä Pohjois-Amerikassa. Nissan on tehnyt yhteistyötä ranskalaisen autovalmistaja Renaultin kanssa vuodesta 1999 alkaen ja hankki 34 prosentin osuuden Mitsubishi Motorsista vuonna 2016. Renault-Nissan-Mitsubishi-allianssin yhteenlaskettu myynti oli 10,76 miljoonaa ajoneuvoa kalenterivuonna 2018

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi suurimmista euroopan ulkopuolisista valmistajista euroopassa, ja se työllistää yli 16 000 työntekijää suunnittelussa, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa, logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Vuonna 2019 Nissanin tehtaat Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä tuottivat noin 465 000 ajoneuvoa, mukaan lukien palkitut crossoverit, hyötyajoneuvot ja täyssähköinen Nissan LEAF. Nissanin tavoitteena on saavuttaa nollapäästöt ja kuolemantapausta liikenteessä Nissan ajoneuvoissa, hyödyntäen Nissanin Intelligent Mobility teknologioita. Tämä kokonaisvaltainen lähestymistapa tulevaisuuden liikkumiseen ohjaa Nissanin tulevien mallien suunnittelua yrityksen  päätöksiä siitä, kuinka autoilla ajetaan, minkälaisia voimalinjoja niissä käytetään ja miten autot integroituvat yhteiskuntaan.

Nissan Nordic Europe Oy

Nissan Nordic Europe Oy on maahantuoja sekä myynti ja markkinointi yhtiö joka edustaa Nissania Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa sekä Liettuassa. Yrityksellä on noin 175 työntekijää ja sen pääkonttori sijaitsee Espoossa.

Lisätietoja tuotteistamme, palveluistamme ja sitoutumisestamme kestävään liikkumiseen löydät osoitteesta nissan-global.com. Voit myös seurata meitä on FacebookInstagramTwitter sekä LinkedIn ja katsoa kaikki uusimmat videomme YouTube.