Digitaalinen insinööritoimisto Nitor on Euroopan parhaita paikkoja tehdä töitä

Digitaalinen insinööritoimisto Nitor on jälleen yksi Euroopan parhaista työpaikoista. Euroopan Great Place to Work -tutkimuksen tulokset julkistettiin Nobel-juhlistakin tunnetun Tukholman kaupungintalon salissa pidetyssä palkintogaalassa. Nitor sijoittui omassa sarjassaan kolmanneksi ollen siten parhaiten sijoittunut suomalaisyritys. Tänä vuonna mukana oli ennätysmäärä yrityksiä Suomesta.

Vuonna 2007 perustettu Digitaalinen insinööritoimisto osallistui Great Place to Work -organisaation järjestämään tutkimukseen viidettä kertaa. Nitor on valittu Suomen parhaaksi työpaikaksi nyt kaksi kertaa peräkkäin vuosina 2018–2019. Kestävän digitaalisen kehityksen asialla oleva ohjelmistoyritys on myös sijoittunut Euroopan parhaiden työpaikkojen joukkoon jokaisella kerralla. Viime vuonna Nitor oli toisella sijalla.

“Jo yritystä perustettaessa päätimme pitää mahdollisimman hyvää huolta työntekijöistämme ja asiakkaistamme. Menestyksemme perustuu yksinkertaisuudessaan tämän periaatteen luomaan hyvän kehään: työntekijöillämme on puitteet kehittyä ja asiakkaamme saavat parasta mahdollista palvelua. Valinta yhdeksi Euroopan parhaista työpaikoista lämmittää erityisen paljon nyt, kun laajenemme kansainvälisesti”, toimitusjohtaja Matti Vilmi kertoo.

Nitor toimii jo nyt useammassa maassa vieden esimerkiksi ketterien menetelmien koulutusta ja toimintakulttuuria suuryrityksiin ympäri Eurooppaa. Yritys avasi toimiston Tukholmaan puolitoista vuotta sitten ja kasvattaa uusien asiakkuuksien myötä jalansijaansa Ruotsissa.

”Palveluillemme on kysyntää lahden molemmin puolin, mutta haluamme kasvaa vain sitä tahtia, kun onnistumme löytämään parhaita mahdollisia työntekijöitä. Uskon, että Nitorin arvot – yhtenäisyys, ketteryys, tehokkuus, pragmaattisuus ja intohimo – resonoivat digitaalisten palveluiden parissa toimivien kesken kaikkialla. Digitaaliselle insinöörille ei ole yhdentekevää, millaisessa kulttuurissa ja seurassa työtään tekee,” Vilmi kertoo.

Hierarkian sijaan Nitor tähtää yrityskulttuurissaan avoimuuteen ja itseohjautuvuuteen. Ketterää henkilöstöjohtamista sekä toteutetaan että koulutetaan muille. Nitorin valmentajat auttavat yrityksiä ketterän toimintakulttuurin luomisessa järjestämällä esimerkiksi koulutuksia, joiden avulla organisaatiot voivat toimia tehokkaammin nopeissa muutostilanteissa.

Nitorissa ei ole perinteistä keskijohtoa, vaan jokaisella työntekijällä on tukenaan tasavertainen Kamu, oma valmentaja, jonka kanssa voi luottamuksellisesti keskustella henkilökohtaisista tavoitteistaan tai huolistaan.

Vuonna 2018 Nitorin liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 18,2 % yltäen 25 miljoonaan euroon. Kuluneen vuoden aikana Nitor on laajentanut palveluitaan esimerkiksi tekoälyn ja yritysarkkitehtuurin alueilla ostamalla ATK Helsinki -yrityksen ja käynnistämällä uuden Nitor Insight -liiketoiminnan. Myös kysyntä palvelumuotoilulle, käyttökokemuksen suunnittelulle ja mobiilipalveluiden kehittämiselle on jatkanut kasvuaan.

“Me suhtaudumme intohimoisesti työhömme ja ammattitaitoomme, ja siksi haluamme myös tarjota parhaat mahdolliset puitteet ja tiimin työn tekemiseen”, Matti Vilmi summaa.

Tietoa Great Place to Work 2019 -tutkimuksesta: https://www.greatplacetowork.fi/blogit/euroopan-parhaat-tyopaikat-2019

LISÄTIETOA

E-mail: matti.vilmi@nitor.com

Nitor on Digitaalinen insinööritoimisto, joka on sitoutunut kestävään digitaaliseen kehitykseen. Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Nitorin Digitaaliset insinöörit valjastavat digitalisaation luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsingissä ja Tukholmassa toimiva yritys työllistää kaiken kaikkiaan 200 asiantuntijaa. Ketterä työkulttuuri on osa ydintämme. Koulutustoimintamme tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien ja lean-menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Vuonna 2007 perustettu Nitor on vuosien aikana palkittu mm. Suomen parhaana työpaikkana, Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.com.