Digitaalinen insinööritoimisto Nitor on Suomen paras työpaikka jo toisen kerran peräkkäin

Digitaalinen insinööritoimisto Nitor on valittu jo toistamiseen Suomen parhaaksi työpaikaksi. Great Place to Work -tutkimukseen osallistui kaikkiaan 150 organisaatiota, joissa työskentelee noin 45 tuhatta työntekijää. Viidettä kertaa tutkimukseen osallistunut Nitor vei sarjansa voiton jo toista kertaa peräkkäin. Nitor palkittiin viime vuonna myös Euroopan toiseksi parhaana työpaikkana saaden samalla erityisen Better for People -tunnustuksen.

Nitor on Suomen paras työpaikka myös vuonna 2019! Vuonna 2007 perustettu Digitaalinen insinööritoimisto osallistui Great Place to Work -organisaation järjestämään Suomen parhaat työpaikat -tutkimukseen viidettä kertaa. Kestävän digitaalisen kehityksen asialla oleva ohjelmistoyritys on sijoittunut Suomen ja Euroopan parhaiden työpaikkojen joukkoon jokaisella kerralla.

”Tämä on ollut huikea matka! Meille Great Place to Work ei ole kilpailu, vaan yksi tapa mittaroida onnistumistamme työpaikkana. Haluamme tarjota työpaikan, jossa erilaiset osaajat voivat kukoistaa. Sen eteen teemme töitä joka päivä”, toimitusjohtaja Matti Vilmi kertoo.

Vuonna 2018 Nitorin liikevaihto kasvoi edellisvuodesta 18,2 % yltäen 25 miljoonaan euroon. Kuluneen vuoden aikana Nitor on laajentanut palveluitaan esimerkiksi tekoälyn ja yritysarkkitehtuurin alueilla ostamalla ATK Helsinki -yrityksen ja käynnistämällä uuden Nitor Insight -liiketoiminnan. Myös kysyntä palvelumuotoilulle, käyttökokemuksen suunnittelulle ja mobiilipalveluiden kehittämiselle on jatkanut kasvuaan.

Yrityskaupan ja esimerkiksi Ruotsin kasvaneen liiketoiminnan myötä Nitorin toiminta on yhä kansainvälisempää. Nitor tuo aktiivisesti ketterää toimintakulttuuria suuryrityksiin ja on tiivistänyt menetelmien kehityksen osalta yhteistyötä myös yliopistojen kanssa. Kuluneen vuoden aikana yritys on myös laajentanut valmennuspalveluitaan työelämäkonsultointiin.

Digitaalisten insinöörien joukko on viime vuosina kasvanut vauhdikkaasti, vaikka ohjelmistoalan osaajista ja suunnittelijoista on nyt varsin kova kilpailu. Nitorille uusien työntekijöiden etsinnän ytimessä on joukkojen sijaan yksilö kykyineen ja ominaispiirteineen. Tätä ajattelua tukee myös runsaasti hakemuksia poikinut sosiaalisen median rekrytointikampanja, jossa keulakuvana toiminut professori Esko Valtaoja etsii Nitorin ulkopuolista älykkyyttä.

”Väkimäärän kasvaessa yrityskulttuurimme punnitaan. Olemme onnistuneet löytämään porukkaamme huipputyyppejä ja haluamme pitää huolta heistä ja heidän kehittymisestään. Työn merkityksellisyys on tärkeässä roolissa. Ajatus siitä, että teemme kestävää digitaalista kehitystä muuttuvassa maailmassa motivoi meitä kaikki,” Vilmi kertoo.

Hierarkian sijaan Nitor tähtää yrityskulttuurissaan avoimuuteen ja itseohjautuvuuteen, eikä talossa ole perinteistä keskijohtoa. Tukenaan jokaisella nitorilaisella on tasavertainen Kamu, oma valmentaja, jonka kanssa voi luottamuksellisesti keskustella henkilökohtaisista tavoitteistaan tai huolistaan.

“Arvomme kuvaavat hyvin sitä, kuinka meillä toimitaan. Niitä ovat yhtenäisyys, ketteryys, tehokkuus, pragmaattisuus ja intohimo. Tuemme ja täydennämme toisiamme yhteisönä, muutamme ketterästi toimintaamme asiakastarpeiden ja maailman muuttuessa, keskitymme oikeisiin asioihin ja haemme aina toimivinta ratkaisua. Ennen kaikkea suhtaudumme intohimoisesti työhömme ja ammattitaitoomme,” Matti Vilmi summaa.

Tietoa Great Place to Work 2018 -tutkimuksesta https://www.greatplacetowork.fi

LISÄTIETOA

Matti Vilmi, Nitor
Puh: +358 45 120 4747
E-mail: matti.vilmi@nitor.com

Nitor on Digitaalinen insinööritoimisto, joka on sitoutunut kestävään digitaaliseen kehitykseen. Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Nitorin Digitaaliset insinöörit valjastavat digitalisaation luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsingissä ja Tukholmassa toimiva yritys työllistää kaiken kaikkiaan yli 180 asiantuntijaa. Ketterä työkulttuuri on osa ydintämme. Koulutustoimintamme tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien ja lean-menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Vuonna 2007 perustettu Nitor on vuosien aikana palkittu mm. Suomen parhaana työpaikkana, Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.com.

Avainsanat: