Nitorin liikevaihto kasvoi yli 40 prosenttia viime vuonna

Digitaalisen insinööritoimiston kasvua siivitti asiakkaiden kasvanut halukkuus investoida digitaaliseen kehitykseen.

Toimitusjohtaja Matti Vilmi Nitorin Aleksanterinkadulla sijaitsevan toimiston edustalla.

Tiedotusvälineille 6.2.2017

Kestävää digitaalista kehitystä edistävän Nitorin liiketoiminta laajeni voimakkaasti vuonna 2016. Yhtiön liikevaihto kasvoi vuodenvaihteessa päättyneellä tilikaudella yli 41,5 % ja oli noin 14,17 miljoonaa euroa. Käyttökate (EBITDA) nousi 38,5 % ja oli 2,79 miljoonaa euroa.

Nitorin liiketoiminnan kasvua vauhdittivat uusien asiakkaiden lisäksi yhteistyön syveneminen ja monipuolistuminen nykyisten asiakkaiden kanssa.

”Asiakkaamme investoivat liiketoimintansa digitalisointiin vahvemmin kuin koskaan. Tämä näkyi koko viime vuoden ajan. Lähdemme 10-vuotisen taipaleemme juhlavuoteen vahvempina kuin koskaan”, kertoo Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi.

Nitor on viime vuosina laajentanut palveluitaan ja vahvistanut erityisesti digitaalisen designin, mobiilikehittämisen ja jatkuvien palveluiden alueita. Tämän kehityksen myötä myös uusia osaajia on rekrytoitu ja rekrytoidaan edelleen.

Lisäksi viime vuonna käynnistettiin jatkuvaluonteinen henkilöstön osakeohjelma, joka otettiin innolla vastaan henkilöstön keskuudessa. Nitor on koko 10-vuotisen historiansa ollut henkilöstönsä omistama yhtiö ja jatkaa sellaisena myös vastaisuudessa.

”Osakeohjelmamme tavoitteena on tarjota reilu mahdollisuus osakkuuteen, ja se koskee niin pitkään Nitorissa työskennelleitä kuin myös tulevia nitorilaisia”, kertoo Nitorin operatiivinen johtaja Olli Auvinen.

E-mail: matti.vilmi@nitor.fi

Olli Auvinen, Nitor
E-mail: olli.auvinen@nitor.fi

Nitor on digitaalinen insinööritoimisto, joka on sitoutunut kestävään digitaaliseen kehitykseen. Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Koulutustoiminta tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Nitorin digi-insinöörit valjastavat digitalisaation luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsinkiläisyritys työllistää yli 130 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa. Nitor on palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.fi.