Nitorin Maarit Laantista Suomen ensimmäinen ketterien menetelmien sensei

Tiedotusvälineille, 10.3.2016

Nitorin pääkouluttaja Maarit Laanti on saavuttanut ensimmäisenä Suomessa ketterän ohjelmistokehityksen SAFe -menetelmän Program Consultant Trainer (SPCT4) -sertifioinnin. Samalla Nitorista tulee vasta toinen Euroopassa toimiva yritys, jolla on SPCT-sertifioituja asiantuntijoita.

Vain SPCT-sertifioidut kouluttajat ovat valtuutettuja pitämään SAFe SPC -kursseja, joissa menetelmän kouluttajia koulutetaan.

”Päästäkseen kouluttajien kouluttajaksi on läpäistävä liki täysin pistein kurssi, jolle otetaan suosituksesta erittäin kokeneita SAFe-kouluttajia. Edellytyksenä on myös, että on osallistunut aktiivisesti mallin kehittämiseen”, Maarit Laanti kertoo.

SPCT-sertifioituja kouluttajia on maailmanlaajuisestikin vain noin 25, sillä sertifoinnin vaatimukset ovat korkeat.

”Sujuvat ja ketterät menetelmät (Lean ja Agile) ovat kasvava alue yritysten kehittämisessä, ja SAFe johtava malli. Suomessa on tällä hetkellä noin 35 SAFe-kouluttajaa, joista 10 Nitorissa. Maarit on alan johtavia nimiä maailmassa, ja sertifiointi kruunaa vuosien työn mallin ja sen koulutuksen kehittämisessä”, Nitorin ketterää konsultointia luotsaava Rami Sirkiä sanoo.

Lisää SPCT-sertifioinnista SAI:n sivuilla: http://www.scaledagile.com/spct-certification/

Lisää Nitorin koulutustarjonnasta: https://www.nitor.fi/fi/koulutus

Lisätietoa:

Maarit Laanti, pääkouluttaja, Nitor Delta, puh. 040-5308056, maarit.laanti@nitor.fi

Rami Sirkiä, toimitusjohtaja, Nitor Delta, puh. 040-7319602, rami.sirkia@nitor.fi

Nitor on digitaalinen insinööritoimisto, joka auttaa asiakkaitaan osumaan liikkuvaan maaliin. Kestävään digitaaliseen kehitykseen sitoutunut Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Koulutustarjonta tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Nitorin digi-insinöörien missio on valjastaa digitalisaatio luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsinkiläisyritys työllistää yli 80 insinöörijärjellä siunattua asiantuntijaa. Nitor on palkittu mm. Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.fi.