Organisaatioiden resilienssin asiantuntija Minna Janhonen aloitti Nitorilla

Nitor on nimittänyt organisaatioiden kehittämisen ja henkilöstöjohtamisen asiantuntijan Minna Janhosen lean- ja agile-menetelmien valmentajaksi. Ennen nitorilaistumistaan hän on mm. tehnyt pitkän työrupeaman Työterveyslaitoksen vanhempana tutkijana.

Minna Janhonen kehittää Nitorilla erityisesti People Operations -toimintaa, eli ihmisten työn tukeen sekä organisaatioiden resilienssin eli muutoskyvyn edistämiseen liittyviä koulutus- ja valmennustuotteita. Hänen väitöskirjansa käsitteli tiedon jakamista tiimityössä, ja Janhonen on toiminut myös ketterien organisaatioiden kehittämishankkeissa.

”Nykytyöelämä on erittäin kompleksista ja muutostahti nopeaa. Tästä selvitäkseen yritykset tarvitsevat kykyä sekä ennakoida muutoksia että sopeutua niihin. Resilienssi eli muutoskyvykkyys on organisaatioiden elinehto”, Minna Janhonen sanoo.

Millä tasolla suomalaisten yritysten muutoskyvykkyys on tällä hetkellä?

”Koska ennakoiva toiminta harvoin näkyy välittömästi yrityksen tuloksessa, monet tekevät sen virheen, etteivät panosta riittävästi tämän kehittämiseen. Perinteinen suomalainen työasenne on vähän sellainen, että helpommin keskitytään puurtamiseen kehittämisen jäädessä vähemmälle”, Janhonen vastaa. ”Työelämän muutokset ovat kuitenkin herättäneet yrityksiä huomaamaan myös resilienssin merkityksen. Muutoskyvykkyyttä voidaan sitä paitsi edistää melko yksinkertaisin keinoin. Ketteryydessä olemmekin jo edelläkävijöitä, otetaan muutoskyvykkyys seuraavaksi agendalle! Tutkimuksissa on todettu, että niiden kehittäminen myös tukee toinen toisiaan.”

Nitor on kouluttanut jo yli 5000 ammattilaista ketterään kehitykseen, ja määrä kasvaa jatkuvasti. Suomi on tutkitustikin ketteryydessä jo maailman kärkeä. Nitorin ja Helsingin yliopiston tuoreen tutkimuksen mukaan vain enää 6 % suomalaisyrityksistä ei käytä lainkaan ketteriä menetelmiä.

”On upeaa saada Minnan kaltainen huippuammattilainen osaksi tiimiämme. Haluamme edistää suomalaisten yritysten ketteryyttä ja muutoskykyä, ja jatkuva kouluttautuminen on yksi parhaista tavoista tämän saavuttamiseksi”, sanoo Nitor Deltan toimitusjohtaja Rami Sirkiä.

Tutustu tarkemmin Nitorin palveluihin: https://www.nitor.com/fi/palvelut

Nitor on Digitaalinen insinööritoimisto, joka on sitoutunut kestävään digitaaliseen kehitykseen. Nitor kehittää liiketoiminnan tarpeisiin ja haasteisiin vastaavia ratkaisuja, joille asiakas saa ikuisen takuun. Nitorin Digitaaliset insinöörit valjastavat digitalisaation luovuudeksi, tuottavuudeksi, säästöiksi ja uudeksi liiketoiminnaksi. Helsingissä ja Tukholmassa toimiva yritys työllistää kaiken kaikkiaan yli 180 asiantuntijaa. Ketterä työkulttuuri on osa ydintämme. Koulutustoimintamme tarjoaa syvällistä tietoa ja sertifiointeihin tähtääviä kursseja, joiden tavoite on ketterien ja lean-menetelmien laajamittainen hyödyntäminen. Vuonna 2007 perustettu Nitor on vuosien aikana palkittu mm. Suomen parhaana työpaikkana, Red Herring Global Top 100 -voittajana, vuoden Tivi-yrityksenä ja sekä yhtenä Euroopan parhaista työpaikoista. www.nitor.com.

Kuva: Anna Dammert

Avainsanat: