Tivin 250-listallakin tunnustusta saaneen Nitorin liikevaihto kasvoi 18,2 % vuonna 2018

Helsingissä ja Tukholmassa toimiva Nitor laajensi palveluitaan muun muassa tekoälyn ja yritysarkkitehtuurin puolelle ostamalla ATK Helsinki -yrityksen ja käynnistämällä uuden Nitor Insight -liiketoiminnan. Yhtiön liikevaihto kasvoi 18,2 % vuodesta 2017 yltäen 25 miljoonaan euroon. Tilikauden 2018 tulos oli 3,2 miljoonaa euroa.

Nitor perusti uuden liiketoimintayksikön Nitor Insightin alkuvuodesta 2018 ja tarjoaa nyt yhä laajempia tutkimus- ja konsultointipalveluita datan, tekoälyn ja koneoppimisen hyödyntämisessä. Toiminnan kasvattaminen jatkui lokakuussa 2018, kun Nitor osti ATK Helsingin vahvistaakseen data science- ja yritysarkkitehtuuriosaamistaan.

”Liiketoiminnan digitalisointiin investoidaan Pohjoismaissa aiempaa enemmän ja samalla syntyy myös uusia soveltamisalueita esimerkiksi tekoälylle ja datan hyödyntämiselle. Me haluamme kehittää omia palveluitamme tukemaan organisaatioiden tarpeita nyt ja tulevaisuudessa”, kertoo Nitorin toimitusjohtaja Matti Vilmi.

Liiketoimintansa laajentamisen lisäksi Nitor kehittää jatkuvasti sisäistä kulttuuriaan, ja digitaalisten insinöörien joukko onkin kasvanut viime vuosina varsin reippaasti. Nitor työllistää jo yli 200 asiantuntijaa. Suomen parhaaksi työpaikaksi nyt kaksi kertaa peräkkäin valittu Nitor valittiin kesäkuussa myös Euroopan kolmanneksi parhaaksi työpaikaksi.

”Etsimme uusia työntekijöitä jatkuvasti, mutta haluamme kasvaa vain sitä tahtia, kun löydämme parhaita mahdollisia osaajia”, Vilmi jatkaa.

Nitor on viime vuosina kehittänyt palveluitaan ja vahvistanut erityisesti digitaalisen designin, mobiili­kehittämisen ja valmennus- ja koulutus­­liiketoiminnan alueita. Kysyntä palvelumuotoilulle ja käyttökokemuksen suunnittelulle on myös jatkanut kasvuaan.

Tunnustusta Nitor sai kuluvan vuoden aikana myös Tivin 250-listalla, jossa käydään läpi Suomen suurimpia ICT-alan yrityksiä. Nitor nousi yhdeksän sijaa edellisestä vuodesta saavuttaen 123. paikan suurimpien yritysten joukossa liikevaihdossa mitattuna.

Nitor lunasti myös korkeimman mahdollisen arvosanan Tivin TE-luokituksessa (10) ja peräti 85/100 Kauppalehden Menestyjäpistettä, joilla mitataan yritysten taloudellista suorituskykyä.

Lisätietoja:

E-mail: matti.vilmi@nitor.com